Dacia ogłosiła, że zamierza podwoić swoje przychody do roku 2030 i zwiększyć sprzedaż do ok. 1 mln egzemplarzy rocznie. Sposobem na osiągnięcie celu ma być mocne wejście w segment C a co za tym idzie bogate portfolio z nowymi modelami oraz wciąż dobry stosunek jakości do ceny produktów.
Dzięki modelowi Sandero Dacia jest mistrzynią segmentu B. Hatchback w 2024 roku utrzymuje się na pozycji lidera sprzedaży europejskiej a od 2017 jest najlepiej sprzedającym się samochodem wśród klientów indywidualnych. Marka ma jednak ambicje zaistnieć na rynku znacznie intensywniej dlatego inwestuje w wyższy segment. Jakie nowe modele zobaczymy?
Najbardziej wyczekiwanym samochodem rumuńskiej marki jest Dacia Bigster, która zadebiutuje na rynku już w 2025 roku. W późniejszych latach dołączą do gamy dwa kolejne, które na razie są owiane tajemnicą. Z pierwszych wzmianek w mediach wynika, że projekt rozwoju jednego z nich został nazwany „Dacia C-Neo”. Prace projektowe dotyczą modelu o nadwoziu hatchback z cechami crossovera. O drugim producent na razie nic nie wspomina.
Elektryczny model „à la Dacia”
Dacia zobowiązuje się również do wprowadzenia „pionierskiego rozwiązania” w zakresie samochodów elektrycznych i jak twierdzi, zamierza zrobić to „à la Dacia”, by zapewnić swoim klientom odpowiednie produkty i wykorzystać potencjał technologiczny Grupy Renault i Ampere. W związku z tym, Spring doczekać się wkrótce elektrycznego brata. Takie podejście pomoże firmie Dacia zmniejszyć swój ślad węglowy o 50% do 2035 roku.
Testy nowych i używanych samochodów. Opinie, zużycie paliwa, wrażenia z jazdy
Model biznesowy i podejście do produktów mają zapewnić Dacii silny wzrost wraz z solidną rentownością, która przełoży się na zyski. Należąca do Grupy Renault marka spodziewa się w 2030 podwoić przychody w stosunku do wyniku z 2022 roku i osiągnąć sprzedaż na poziomie 1 miliona egzemplarzy, z czego ok. 1/3 pokryje segment C. Podwojenie przychodów zostanie osiągnięte w połowie dzięki wolumenowi, a w połowie dzięki asortymentowi i cenie, przy jednoczesnym nieznacznym wzroście kosztów stałych. Dacia generuje już solidną dwucyfrową marżę operacyjną i osiągnie 15% przed 2030 rokiem.
Zobacz także: Najtańsza Dacia Spring wygląda tak. Co znajdziemy w standardzie?
Lojalność klientów
Dzięki nowej tożsamości Dacia stała się atrakcyjną i konkurencyjną marką z interesującą ofertą. Aż 76% klientów pochodzi z zewnątrz. Lojalność jest podstawą modelu biznesowego Dacii, ponieważ 68% poprzednich właścicieli Dacii kupiło nową Dacię a 81% wybrało samochód Grupy Renault.
Dzięki prostej gamie pojazdów z atrakcyjnym przedziałem cenowym, Dacia korzysta z 80-85% miksu kanałów sprzedaży detalicznej, co skutkuje brakiem lub niskimi rabatami i prowadzi do wysokich wartości rezydualnych (średnio +10 punktów w porównaniu z rynkiem), a także niezwykłej satysfakcji dealerów.
Najnowsze komentarze