RAM Rampage, nowy pick-up RAM-a, amerykańskiej marki wchodzącej w skład koncernu Stellantis, świętuje rok obecności na południowoamerykańskim rynku i pieczętuje tę rocznicę liczbą 20.000 sprzedanych egzemplarzy. Największy sukces model odniósł w Brazylii, ale jest oferowany także w Argentynie oraz w Chile.
Mówiąc konkretnie o Brazylii, Rampage w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy obecności na rynku sprzedał się już w ponad 19 tysiącach egzemplarzy. Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko rok 2024, to w tym okresie nabywców znalazło już nieco ponad 10 tysięcy sztuk, dzięki czemu Rampage może liczyć na stałą obecność w rankingu najlepiej sprzedających się pick-upów.
Pojawienie się pierwszego pick-upa RAM zaprojektowanego i opracowanego w Brazylii zwiększyło obecność marki na brazylijskim rynku. Biorąc pod uwagę skumulowaną sprzedaż w 2024 roku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, wzrost RAM-a wynosi 205%. Rampage zdecydowanie umieścił RAM-a w nowym miejscu na rynku brazylijskim pod względem poziomów miesięcznej sprzedaży.
A wszystko to w roku wyjątkowym dla RAM-a, gdyż w 2024 roku, w październiku, RAM obchodził będzie 15-lecie istnienia jako niezależna marka. Nie ma nic lepszego do uczczenia tej daty niż niezrównana sprzedaż, ponieważ poza wzrostem liczby rejestracji firma RAM rozwinęła także swoją sieć i obecnie ma 125 dealerów w całej Brazylii. RAM dobrze przygotował się na sukces, jakiego obecnie doświadcza!
Opracowany w kompleksie Stellantis w Goiana pick-up Rampage wzmocnił atrybuty siły, pojemności, luksusu i technologii, które zawsze są obecne w pick-upach RAM-a, ale teraz w nowym segmencie rynku dla marki i bardzo ważnym dla Brazylii i całej Ameryki Południowej, przy wsparciu międzynarodowych zespołów, projekt Rampage był realizowany przez ponad 800 inżynierów i techników w Brazylii. Pochłonął też przez ponad 1,2 miliona godzin rozwoju.
Samochód RAM w Polsce? To możliwe!
Rampage cieszył się nie tylko ogromną popularnością wśród samych klientów, ale także zdobył uznanie w mediach specjalistycznych, gromadząc jedenaście z szesnastu nagród zdobytych przez RAM-a w Brazylii w 2023 roku. To m.in. tytuły „Najlepszy pick-up”, „Najlepszy projekt nadwozia”, czy istotny „Destaque Comportamento Dinâmico e Segurança” za prowadzenie i bezpieczeństwo. To tylko niektóre z tytułów, które Rampage otrzymało odpowiednio w konkursach Car Awards Brazil 2024, Troféu 2023 SAE Brasil Car Body i Mecânica Online.
Oprócz tego, że został wybrany Samochodem Roku w powszechnym głosowaniu w konkursie Estadao Mobility Award, model ten otrzymał także trofea w konkursie „AutoData Award”, takim jak „Light Commercial Launch and Pick-ups” w Carsughi L’Auto Preferita w 2023 roku w kategorii „Średni Pick-up”, „ABIAUTO” 2023, „Średni pick-up” i „Samochód roku”, oraz w certyfikacji Top Car TV jako „Najlepszy pick-up o wartości ponad 191.000 reali” i Samochód Roku „Top Car”.
Oprócz absolutnego sukcesu w sprzedaży i zdobyciu nagród, Rampage osiągnął także bezprecedensowy wyczyn w branży motoryzacyjnej, jeżdżąc nieprzerwanie przez 24 godziny na torze Pan American Circuit, torze testowym Pirelli, w Sao Paulo, co zostało potwierdzone przez CBA – Confederaçao Brasileira de Motorsport.
Niedawno RAM wprowadził także nową odmianę Rampage, Laramie Night Edition. W tej konfiguracji, wyposażonej w doskonały silnik Hurricane 4 o pojemności 2.0 l i mocy 272 KM, chromowane części typowe dla wersji Laramie ustępują miejsca częściom w błyszczącej czerni lub pomalowanym w kolorze nadwozia, a wnętrze pokryte jest czarną skórą. Słupki dachu i drzwi również są w kolorze czarnym. To odmiana, która niewątpliwie jeszcze bardziej wzmocni sukces Rampage na rynku brazylijskim.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: RAM / Stellantis
Najnowsze komentarze