Kluczowymi wartościami dla Citroëna są odwaga, kreatywność i wysokie standardy. Będzie się o tym można przekonać odwiedzając paryską wystawę branżową, która rozpoczyna się dniami prasowymi 27. września, a dla szerokiej, normalnej ;-) publiczności dostępna będzie dwa dni później.
Citroën dynamicznie rozwija gamę DS. Została ona znakomicie przyjęta na całym świecie o czym świadczy sprzedaż już przeszło ćwierć miliona egzemplarzy samochodów oznaczonych tym ekskluzywnym logo. Prestiżowa gama rozrośnie się wraz z prezentacją w Paryżu Citroëna DS3 Cabrio, samochodu łączącego przyjemność jazdy zwykłym DS3 z radością podróżowania bez dachu. Tym bardziej, że otwierać i zamykać ów rolowany dach można nawet przy prędkości 120 km/h.
Wśród nowości gamy DS będziemy mogli obejrzeć limitowane serie DS4 i DS5 nazwane Pure Pearl. Pojawi się też DS4 ze 160-konnym dieslem i sześciobiegową przekładnią automatyczną.
Zwolennicy technologii ekologicznych z pewnością ucieszą się mogąc obejrzeć koncepcyjne DS3 Electrum, w pełni elektryczny samochód podkreślający zaangażowanie marki w ochronę środowiska. To ciekawe auto, które wyposażono w dwa silniki elektryczne o mocy 2 x 65 kW. Oba napędzają przednią oś, a cała konstrukcja jest zupełnie nieinwazyjna dla architektury DS3. Energia do napędzania auta czerpana jest z zestawu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 17,5 kWh dostarczanych przez Panasonica. Można je doładować w trybie szybkim do 80% w ciągu pół godziny, a gniazda ładowania ukryto pod klapką, gdzie w spalinowych wersjach jest wlew paliwa. Zasięg samochodu w cyklu miejskim wynosi 120 km.
Z pewnością wielkim wydarzeniem będzie też prezentacja Numéro 9 – konceptu zapowiadającego topowy model DS9, który jak dotychczas pokazano jedynie w Chinach, w Pekinie. Nie licząc zamkniętej sesji fotograficznej w ciekawych miejscach Paryża. Ta hybryda zapewnia moc niemal 300 KM przy średniej emisji dwutlenku węgla na poziomie jedynie 39 g/km! Zasięg na silniku elektrycznym wynosi 50 km, a auto szczególnie mocno dopracowano pod względem aerodynamicznym, by zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2.
Ten samochód jest nie tylko cudowny pod względem stylistycznym. Na pokładzie znalazły się bowiem niesamowite technologie, jak choćby asystent parkowania z widokiem z góry generowanym przez dwie kamery o kącie widzenia 180º prezentujące obraz „z lotu ptaka”, holograficzne światła tylne ostrzegające kierowców jadących za Numéro 9, ze są za blisko, co może być przyczyną potencjalnego najechania, czy wreszcie system bezpieczeństwa wykrywający przeszkody stałe i poruszające się (np. piesi, zwierzęta), który potrafi zatrzymać samochód w przypadku potencjalnego zagrożenia.
Citroën zaproponuje też klientom gamy DS ekskluzywne usługi w ramach Citroën DS Privilege Club. Nie wiemy jeszcze, czy będzie to działać również w Polsce, ale sądzimy, że tak.
Pewnym przeniesieniem gamy C w stronę rynku wyższego jest też Citroën C4 Aircross, który zadebiutował w niektórych krajach już w kwietniu, choć do Polski jeszcze nie dotarł. Będzie go można obejrzeć w Paryżu obok nowego C3 Picasso, miejskiego mikrovana, który został znakomicie przyjęty na wielu rynkach. Do tej pory klienci kupili już ponad 320.000 sztuk Citroënów C3 Picasso doceniając ich innowacyjną architekturę.
Citroën zaprezentuje także dwa nowe modele w segmencie C. Sedany C4 L i C-Elysée pokazane zostaną podczas dni prasowych i zastanawiam się, czy potem zostaną zdjęte z ekspozycji? Oba zaprojektowano we Francji, ale przez międzynarodowe zespoły specjalistów, i z myślą o różnych rynkach. C4 L w przyszłym roku trafi najpierw do Chin, a potem na rynek rosyjski, po czym zaoferowany zostanie także w innych krajach oczekujących tego typu sedana, będącego znaczącym rozwinięciem modelu C4. C-Elysée z kolei przeznaczony jest na rynki Europy Środowo-Wschodniej, Basenu Morza Śródziemnego, Turcji, czy krajów Maghrebu. To oszczędne w użytkowaniu i niedrogie w zakupie auto o wysokiej funkcjonalności i podwyższonej trwałości, co ma szczególne znaczenie w krajach, w których będzie oferowane. Produkcja w hiszpańskim Vigo już ruszyła. Samochód trafi zresztą także na rynek hiszpański i do niektórych krajów Europy Zachodniej.
Sporą uwagę na paryskich targach Citroën zwróci na silniki nowej gamy PureTech. Te trzycylindrowe jednostki wolnossące o pojemności 1.0 i 1.2 oferują moc odpowiednio 50 i 60 kW (68 i 82 KM) i zużywają średnio 4,3 i 4,5 litra benzyny na 100 km, co przekłada siię na średnią emisję dwutlenku węgla wynoszącą 99 i 104 g/km. Słabsza jednostka zadebiutuje na początek w gamie C3, mocniejsza oferowana będzie w C3 i DS3.
Na stoisku Citroëna nie zabraknie też w pełni elektrycznego Citroëna C-Zero oraz akcentów kończącej się już Elektrycznej Odysei. Przypominamy, że już dziś będzie można dwóch śmiałków okrążających świat elektrycznym Citroënem powitać w Krakowie!
zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze