PSA Peugeot Citroën zdobywa, po raz trzeci z rzędu, prestiżowy tytuł międzynarodowego silnika roku.
Prestiżowe wyróżnienie, otrzymane w kategorii silników o pojemności od 1.4l do 1.8l, nagradza po raz kolejny silnik benzynowy, czterocylindrowy 1,6 Turbo Wtrysk Bezpośredni opracowany w kooperacji przez grupę PSA Peugeot Citroën i BMW Group.
Wylansowany w 2007 roku w Peugeot 207, ten silnik turbo benzynowy 1.6l o mocy 175 KM wyposaża również model Peugeot 308 THP 175. Zamyka całą rodzinę silników od 1.4l do 1.6l pojemności proponujących moce od 95 do 175 KM, a w przyszłości osiągające 200 KM.
Doposażony w najbardziej zaawansowane technologie, wtrysk bezpośredni w wersji turbo, zmienny wznios zaworów w wersji atmosferycznej, pompę olejową ze sterowanym wydatkiem i pompę wodną odłączaną, ta rodzina silników oferuje oszczędności zużycia paliwa i emisji rzędu 10% w porównaniu z poprzednią generacją silników.
Rodzina tych silników 1.6l i 1.4l instalowana jest aktualnie w ponad 12 modelach gamy Peugeot (207 sedan, 207CC, 207 SW, 308 hatchback, 308CC, 308SW, 3008) i Citroëna (C3 Picasso, C4 hatchback i C4 Coupé, C4 Picasso i C4 Grand Picasso).
Około 2010 roku, blisko 75% modeli Peugeot i Citroëna, zostanie wyposażonych w tę gamę silników benzynowych o pojemności 1,6l i 1,4l .
Informacja o nagrodzie Międzynarodowy silnik roku:
Oceniany przez 65 uznanych dziennikarzy motoryzacyjnych pochodzących z 32 krajów, tytuł międzynarodowy silnik roku jest jednym z najbardziej cenionych przez producentów samochodowych. Jury ustaliło klasyfikację po przeprowadzeniu jazd testowych ostatnich modeli, identyfikując silniki oferujące największą przyjemność prowadzenia, najlepsze osiągi, najniższe zużycie paliwa jak również zastosowanie najnowocześniejszych technologii.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze