„Motor” nr 28 (2925) z 06.VII.2009
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,20zł
Koszt 1 strony: ponad 4,2 grosza
Warto kupić: tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C2, C3, C4 Picasso, DS3, Pluriel, 206+, 207, Clio, Megane, Sandero, sportowe
I właśnie francuskie autka miejskie są pierwszymi samochodami znad Sekwany, na które można natrafić przeglądając aktualny „Motor”. Powinniście zajrzeć na strony 6-7, gdzie zaprezentowano nie tylko ostatnie dokonania koncernu PSA, ale i plany na najbliższą przyszłość. Oczywiście najwięcej miejsca poświęcono nowemu C3, ale wspomniano też modele C2 i Pluriel, zaś z gamy Peugeota – poszczególne wersje 207-ki.
Miejski Peugeota zresztą, jak wiecie choćby z tłumaczonych przez nas materiałów, poddany został lekkiemu liftingowi. To jednak nie jedyna nowość w gamie Peugeota – już wkrótce przeczytacie na naszych łamach o zmianach 407-ki Coupe – ten materiał jest aktualnie tłumaczony z francuskiego. Pokażemy Wam też dwadzieścia kilka zdjęć tego pięknego samochodu.
Z kolei na stronie 8. pokazano to, czym walczyć o klienta zamierza w najbliższych miesiącach Renault. To oczywiście przede wszystkim Clio, jeden z najchętniej kupowanych samochodów tego segmentu. Wprawdzie na razie autko poddano dość konkretnemu liftingowi, ale za niespełna dwa lata ma zadebiutować całkiem nowa wersja tego lubianego samochodu.
Nowa odmiana Clio ma być jeszcze bardziej zbliżona stylistycznie do większego Megane. W gamie motoryzacyjnej personifikacji greckiej muzy historii pracować ma również nowy silnik 0.9 TCe, o którym plotkuje się, że napędzał będzie także potencjalną małą Dacię Rondo.
A skoro już jesteśmy przy Dacii… Na stronie 12. znajdziecie krótką notatkę o ustanowieniu przez holenderski klub użytkowników samochodów tej marki rekordu (wpisanego do Księgi Guinessa) na najdłuższą (najbardziej liczną) paradę samochodów. Jak pisaliśmy, w holenderskim Biddinghuizen udało się ustawić 335 Dacii, bijąc w ten sposób na głowę poprzedni rekord wynoszący jedynie 151 samochodów. Atrakcją holenderskiego zlotu była prezentacja Dacii Sandero.
Przy okazji mała uwaga do Redakcji „Motoru”: pisze się Guinessa, a nie Guinnesa… ;-)
Na stronie 13. opublikowano ranking sprzedaży nowych modeli w Europie za miesiąc maj br. Peugeot z wynikiem 89.294 sztuk znalazł się na miejscu piątym, wyprzedzając Renault (86.370 samochodów) i Citroëna (76.167 aut). Francuskie marki zostały wyprzedzone przez Volkswagena, Forda, Opla i Fiata, same zaś pokonały Toyotę, Audi i BMW. A gdzie jest Škoda?… ;-)
Na marginesie tej samej strony 13. wspomniano o limitowanej wersji Renault Twingo Rip Curl. To ciekawe autko z niezłym wyposażeniem powstało – wzorem Clio Rip Curl – we współpracy z renomowanym producentem sprzętu i odzieży sportowej dla surferów oraz miłośników snowboardu.
Wzmianki o Renault F1 Team oraz Red Bull-Renault F1 Team znajdziecie na stronie 14.
Na stronie 15. zamieszczono relację z Rajdu Polski, który w tym roku był rundą Mistrzostw Świata, dzięki czemu gościliśmy największe aktywne zawodowo sławy rajdowego cyrku. Niestety po zwycięstwo sięgnął Ford, ale na szczęście bez dubla, na który się zanosiło. Dla Citroëna punkty zdobyli Dani Sordo (drugie miejsce w klasyfikacji generalnej) i Sebastien Loeb (pozycja 7.). Nieźle wypadł Petter Solberg (czwarta lokata), jeden punkcik zdobył też Conrad Rautenbach.
„Mobilna szklarnia na piątkę”, to tytuł krótkiego testu Citroëna C4 Picasso, jaki zamieszczono na stronie 25. aktualnego „Motoru”. Testowano odmianę napędzaną silnikiem 1.6 HDi w wersji SX Pack. Bardzo pozytywnie oceniono silnik, wnętrze (za przestronność i funkcjonalność), bogate wyposażenie i oryginalną stylistykę, która pojawiła się też po stronie wad – stwierdzono bowiem, że tradycjonaliści mogą w tym samochodzie czuć się nieswojo. To prawda, ale oni kupują Octavie, a nie oryginalne francuskie cuda do jeżdżenia ;-)
Citroëna Berlingo można wypatrzyć na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 29.
Siedem stron dalej znajdziecie krótki tekst powstały na bazie informacji prasowej Renault Polska traktujący o bezpiecznych podróżach z dziećmi na pokładzie samochodu, co jest szczególnie ważne podczas wakacyjnych wyjazdów urlopowych.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze