Peugeot, jako marka, i Citroën C4, jako model, są liderami tegorocznej sprzedaży w Hiszpanii, i w obu przypadkach zajęły pierwsze miejsce zarówno w lutym, jak i narastająco od początku roku. Hiszpania, to jeden z rynków, na którym Francuzi, zwłaszcza z PSA, są szczególnie mocni i nie zmienia się to również w czasach kryzysów. Hiszpanie wciąż niepewni przyszłości w dalszym ciągu ograniczają zakup nowych aut.
Największą sprzedażą na rynku hiszpańskim w lutym może się pochwalić Peugeot – na Tagiem zarejestrowano 6.591 samochodów tej marki, czyli aż o 19,5% więcej, niż w lutym roku ubiegłego. Kolejne miejsca przypadły Seatowi (5.476, +7,6%), Citroënowi (4.446, +1,3%), Volkswagenowi (5.187, -8,4%), Renault (3.997, -5,1%), Audi (3.514, +5,8%), Oplowi (3.374, -31,4%), BMW (3.072, +1%), Fordowi (2.846, -41,5%), a dziesiątkę najchętniej kupowanych marek zamyka Nissan z wynikiem 2.500 samochodów i spadkiem o 19,3%.
W ujęciu narastającym od początku roku na czele również znajduje się Peugeot z wynikiem 10.027 zarejestrowanych aut (spadek o 6,4% w stosunku do dwóch pierwszych miesięcy ubiegłego roku), a następnie Seat (9.602, +1,9%), Volkswagen (8.913, -13,9%), Citroën (8.004, -15,8%), Renault (7.023, -1%), Opel (7.002, -15,6%), Audi (6.453, -1,3%), BMW, (5.791, +9,3%), Ford (5.629, -37,1%) i Toyota (5.305, -13,1%).
Jeśli chodzi o najpopularniejsze modele, to niekwestionowanym liderem hiszpańskiej sprzedaży w tym roku pozostaje Citroën C4. W lutym poddani króla Juana Carlos zarejestrowali 2.995 egzemplarzy tych znakomitych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego o 0,34%. Kolejne miejsca w rankingu modeli zajęły Volkswagen Polo (2.397, +46,79%), Peugeot 308 (2.070, +9,18%), Renault Megane (2.002, -15,67%), Seat Ibiza (1.853, -26,3%), Peugeot 208 (1.853), Seat Leon (1.840), Nissan Qashqai (1.656), Renault Clio (1.608) i Citroën C3 (1.413). Największą dynamiką sprzedaży w pierwszej dziesiątce pochwalić się może Clio (+65%). Jak więc widać, w Hiszpanii królują francuskie kompakty, choć marki znad Sekwany uważane są tradycyjnie za specjalistów od samochodów miejskich.
W ujęciu narastającym od początku roku na czele również znajduje się Citroën C4 (4.280 zarejestrowanych egzemplarzy, spadek o 22,52% stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego). Kolejne miejsca w rankingu sprzedaży za dwa pierwsze miesiące zajmują: Renault Megane (3.492, -12,98%), Volkswagen Polo (3.290, +26,49%), Nissan Qashqai (3.234, -20,4%), Seat Leon (3.195, +32,57%), Peugeot 308 (2.909), Peugeot 208 (2.776), Renault Clio (2.743) i Volkswagen Golf (2.459). Tutaj również Clio uzyskało znakomity wzrost sprzedaży w stosunku do dwóch początkowych miesięcy ubiegłego roku – o aż 81,4%!
Citroen
KG
Najnowsze komentarze