CITROËN wyprodukował już ponad 5.500 pojazdów elektrycznych i zajmuje wiodącą pozycję w tym sektorze. Zdobyte doświadczenie umożliwia Marce umocnienie znaczącego miejsca na rynku, którego dynamiczny rozwój przewidywany jest w najbliższych latach.
Opracowany przy współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, C-ZERO, obok Berlingo First Electrique stworzonym z pomocą Venturu, jest drugim produktem Marki w segmencie samochodów elektrycznych. Na rynku francuskim oba te modele dotowane będą przez rząd premią 5.000 €.
PROPOZYCJA ZGODNA Z FILOZOFIĄ MARKI
Marka Citroën od wielu lat zaangażowana jest w działania mające na celu ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla. Dzięki tej postawie, Marka jest jednym z liderów w produkcji ekologicznych samochodów, a C-ZERO, który wkrótce pojawi się na rynku rozszerzy i tak szeroką gamę produktów proekologicznych.
Już obecnie CITROËN to:
– C3 i DS3, które oferują w momencie wejścia na rynek wersje z poziomem emisji CO2 wynoszącym 99g/km,
– ponad 30% sprzedawanych samochodów o emisji CO2 poniżej 120 g/km.
Inne technologie sprzyjające ograniczeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2:
– system Stop&Start drugiej generacji, w sprzedaży w 2010
– pierwszy samochód hybrydowy w gamie – DS5
SAMOCHÓD W 100 % ELEKTRYCZNY
W pełni elektryczny CITROËN C-ZERO jest wyposażony w silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 47 kW lub 64 KM CEE w zakresie od 3.000 do 6.000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 180 Nm od 2.000 obr/min. Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocą jednostopniowej przekładni redukcyjnej.
Silnik jest zasilany akumulatorami litowo-jonowymi typu Lithium-ion330 najnowszej generacji zlokalizowanymi w środkowej części pojazdu. Składa się na nie 88 ogniw 50 Ah (zapas energii 16 kWh), a ładowanie odbywa się pod napięciem 330 V.
Technologia Lithuim-ion umożliwia ograniczenie masy akumulatorów w porównaniu do tradycyjnych technologii przy zachowaniu tych samych parametrów. Jednocześnie częściowe ładowanie nie skraca życia akumulatora.
ŁATWE ŁADOWANIE, ŁATWA OBSŁUGA
Ładowanie akumulatorów CITROËNA C-ZERO jest bardzo łatwe: wystarczy podłączyć przewód zasilający do gniazdka 220 V. Pełne doładowanie wymaga 6 godzin. Istnieje również możliwość szybkiego doładowania do 80% w ciągu zaledwie 30 minut przy użyciu gniazdka trójfazowego (400V).
Obsługa samochodu też jest prosta: wystarczy przekręcić kluczyk i sygnał dźwiękowy potwierdza, że samochód został uruchomiony. CITROËN C-ZERO prowadzi się jak każdy samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.
Klasyczny wskaźnik paliwa jest zastąpiony wskaźnikiem naładowania akumulatorów.
FUNKCJE ZGODNE Z OCZEKIWANIAMI UŻYTKOWNIKÓW
CITROËN C-ZERO jest idealnie dostosowany do potrzeb wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw – urzędów, samorządów, flot firmowych, ale także klientów indywidualnych poszukujących samochodu w pełni ekonomicznego w eksploatacji. Samochód oferujący 4 pełnowymiarowe siedzenia dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,55 mm, oraz bagażnik o pojemności 166 litrów, zapewnia bezszelestną pracę i oferuje liczne elementy wyposażenia poprawiające komfort jazdy i bezpieczeństwo. Wspomaganie układu kierowniczego, ABS, ASR, ESP, elektryczne szyby, 6 poduszek powietrznych, niezależny system teleinformatyczny do wzywania pomocy oraz klimatyzacja to tylko najważniejsze spośród montowanych standardowo systemów w samochodzie.
MIEJSKI SAMOCHÓD, KTÓRY MOŻE PORUSZAĆ SIĘ SWOBODNIE POZA MIASTEM
Małe wymiary zewnętrzne, a szczególnie długość wynosząca 3,48 m i średnica zawracania 9 m sprawiają, że C-ZERO może z łatwością poruszać się w ruchu miejskim.
Dzięki oferowanym parametrom (maksymalna prędkość 130 km/h, 0-100 km/h w około 15 sekund, przyspieszenie 60-90 km/h w 6 sekund) samochód jest w pełni przystosowany do jazdy w warunkach miejskich, ale również może bez przeszkód oddalić się od miasta na odległość około 130 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze