Nie mamy dobrej wiadomości dla jednego z naszych Czytelników, szeroko komentującego tak wiele newsów zamieszczanych przez nasz wortal – znienawidzony przez niego Peugeot 208 osiągnął stawiany przed nim cel i został w ostatnim miesiącu ubiegłego roku – roku wprowadzenia na rynek, dodajmy – najlepiej sprzedającym się na Starym Kontynencie samochodem segmentu B. Tekst ten dedykuję więc naszemu wiernemu Czytelnikowi ;-)
Stworzony z myślą o bestsellerowych poprzednich serii 2xx Peugeot 208 miał przed sobą niełatwe zadanie – odzyskać przywództwo w segmencie B na Starym Kontynencie. Plany Peugeota były ambitne, ale możliwe do zrealizowania – osobiście mocno w to wierzyłem, bo to dobry samochód, nowatorski, bezpieczny i ciekawy stylistycznie, a przy tym wprowadzający prawdziwe novum w motoryzacji – kokpit widziany ponad wieńcem kierownicy. Dziennikarze w prasie szaleli – to niewygodne, niewiele widać, trudno znaleźć pozycję, ale klienci najwyraźniej mają inną budowę – 208-ka sprzedawała się naprawdę dobrze, nawet w Polsce było całkiem przyzwoicie, a szczyt w klasie B Peugeot zdobył jeszcze w roku wprowadzenia tego modelu do sprzedaży.
W grudniu 2012 roku zarejestrowano w Europie 19.400 Peugeotów 208, dzięki czemu auto to zdobyło 7,8% w strategicznym dla wielu producentów segmencie B, stanowiącym niemal 30% całego europejskiego rynku samochodów osobowych. W ostatnim miesiącu roku 208-ka rzutem na taśmę pokonała największych rywali – Renault Clio IV i Volkswagena Polo.
Peugeot 208 okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem w klasie (a nierzadko i w ogóle) we Francji, Hiszpanii i Portugalii. Zdobył drugie miejsce w Holandii. To dobrze rokuje na przyszłość, kiedy to auto wprowadzone zostanie do sprzedaży na ważnych dla Peugeot rynkach takich, jak Brazylia i Argentyna, ale też w Rosji.
Co ciekawe znacząca część klientów (38%) wybierała dwie najwyższe wersje wyposażenia (3. i 3+), decydując się między innymi na multimedialne centrum z dużym, dotykowym ekranem i intuicyjnym menu. W gamie silnikowej dostępnych jest aż 11 jednostek – 6 benzynowych i 5 wysokoprężnych, w tym 4 mikrohybrydy (e-HDi) – o mocach od 68 do 156 KM. Ale to jeszcze nie koniec – wiosną zadebiutują handlowo dwie specjalne wersje prezentowane już jesienią ubiegłego roku w Paryżu – XY oraz 200-konne GTi nawiązujące do legendarnego 205 GTi.
Peugeot 208 zdobył wiele nagród, m.in. w Chorwacji, Hiszpanii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, czy Włoszech, jest też finalistą europejskiej edycji prestiżowego konkursu „Car of the Year’2013”, którego wyniki poznamy wraz z rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Genewie w początkach marca.
KG; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze