„Auto-Świat” nr 08 (757) z 15.II.2010
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C5, Berlingo, Xsara, 106, 206, 207, 307, 407, Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Logan, Sandero
Zanim jednak dotrzemy do materiału poświęconego Dacii Logan MCV, rzućmy okiem, co pojawiło się na łamach „Auto-Świata” na wcześniejszych stronach.
Niewątpliwie warto zajrzeć na stronę 10., gdzie zaprezentowano Renault Megane CC. My to auto pokazaliśmy Wam już przed dziesięcioma dniami, a we wtorek w tym tygodniu opublikowaliśmy dossier prasowe samochodu, który szerokiej publiczności zostanie pokazany podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zamierzamy tam być, otrzymacie więc na pewno szeroką relację ze Szwajcarii.
Wróćmy jednak do artykułu poświęconego Megane CC. Samochód został omówiony w bardzo ciepłych słowach i trzeba przyznać, że to miło ze strony „AŚ”. Ciekawe, czy ten optymizm nie uleci, gdy Redakcja otrzyma Megane CC do testów…
Króciutką notatkę podsumowującą ubiegłoroczną sprzedaż Citroëna we Francji znajdziecie na dole strony 14. Podsumowanie efektów tzw. premii wrakowej zamieściliśmy – za serwisem Samar – 10.II.2010 r.
Peugeota 207 wspomniano na stronie 15. w tekście „Volkswagen bierze wszystko”, w którym wymieniono kilka najpopularniejszych modeli samochodów w Europie w ubiegłym roku. 207-ka znalazła na Starym Kontynencie w ciągu 12 miesięcy 367,2 tys. nabywców i pozwoliło jej to zająć trzecie miejsce w rankingu najchętniej wybieranych modeli – za Golfem i Fiestą.
Peugeot 207 pojawił się po raz kolejny na dole strony 25., gdzie wymieniono go wśród konkurentów testowanego tam Forda Fiesty.
207-ka powróciła na stronie 34., gdzie zamieszczono (w dziale Porady) list czytelnika skarżącego się na przepalające się żarówki w tym aucie. Problemy zaczęły się po wymianie alternatora.
O problemach z Trafic’iem możecie poczytać na stronie 37. w dziale Interwencje.
Na strony 38-43 powinni zajrzeć miłośnicy Dacii, a także osoby, które mają ochotę kupić tego typu samochód, ale boją się, bo znajomi im odradzają, albo po prostu mają w pamięci niezbyt chlubne egzemplarze starej Dacii 1310. Logan MCV, to jednak zupełnie inna konstrukcja, bazująca na sprawdzonych rozwiązaniach Renault, posiadająca na pokładzie to, co potrzebne, za to pozbawiona rzeczy, które mogą się przydać, ale często stanowią gadżety. Dacia produkuje bowiem samochody z gamy Entry, które z założenia są tanie, ale zapewniają co najmniej wystarczający poziom bezpieczeństwa, niezłe wyposażenie, a ich utrzymanie nie pochłania wielkich środków.
Dowód na niezawodność Dacii znajdziecie w omawianym artykule zatytułowanym „Prosta i zwyczajnie dobra”. Materiał ten powstał po przejechaniu Dacią Logan MCV 100 tysięcy kilometrów. Zdziwiło mnie tylko jedno – dlaczego za konkurentów Logana MCV Redakcja uznała kombivany, wymieniając w tej grupie Citroëna Berlingo i Renault Kangoo? Nie jestem przekonany, że jest to segment rynku, do którego należałoby zakwalifikować tę Dacię.
Trzeba oddać sprawiedliwość testującym – bardzo pozytywnie ocenili układ jezdny testowanego samochodu. To dziwne, bo przecież Logan MCV jest zawieszony miękko, a tego w redakcjach „AŚ” i „AB” nie lubią…
Nie mogę się również zgodzić z tym, że Sandero jest liftbackiem – to klasyczny hatchback i nie ma tu nawet o czym dyskutować. Bo w tekście znalazła się również wzmianka o tym modelu Dacii.
I na koniec najciekawsze – Dacia Logan MCV 1.5 dCi uzyskała w teście długodystansowym ocenę 5 i jest w ten sposób na piętnastym miejscu wśród wszystkich 54 testowanych tak aut. To wynik lepszy (a nawet dużo lepszy) od takich samochodów, jak Toyoya Avensis 2.0 D4D, Audi A6 Avant 2.7 TDI, BMW X3 2.0d, BMW X5 3.0d, Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi, Mercedesy A 170 i C 200 CDI, Opel Astra III, Fordy C-Max i Fusion, Škody Fabia i Octavia, Volkswageny: Passat 2.0 TDI (!!!), Polo 1.2, czy Touran 2.0 TDI. Szok!
Ludzie – kupujcie Dacie!!! :-)
Na stronach 44-45 opublikowano ranking TÜV dla samochodów 4-5-letnich. Nie jest on specjalnie rozkoszny dla aut francuskich, ale podajmy lokaty poszczególnych modeli, które w nim uwzględniono:
5. Renault Modus – 4,6% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 40 tys. km
55. Citroën C2 – 9,4% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 60 tys. km
63. Citroën Xsara – 9,8% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 70 tys. km
65. Citroën C5 – 10,0% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 90 tys. km
70. Peugeot 407 – 10,1% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 73 tys. km
70. Renault Scenic – 10,1% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 65 tys. km
78. Citroën C3 – 10,6% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 59 tys. km
85. Citroën Berlingo – 11,4% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 80 tys. km
89. Peugeot 206 – 11,8% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 61 tys. km
91. Renault Megane – 12,0% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 70 tys. km
99. Peugeot 307 – 14,3% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 73 tys. km
101. Renault Twingo – 14,6% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 52 tys. km
109. Renault Clio – 15,8% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 59 tys. km
112. Renault Kangoo – 17,1% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 76 tys. km
114. Renault Espace – 20,0% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 88 tys. km
116. Peugeot 106 – 21,9% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 62 tys. km
116. Renault Laguna – 21,9% aut z poważnymi usterkami, przeciętny przebieg: 84 tys. km
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Można to wydanie kupić, choć zrobić to powinni przede wszystkim miłośnicy Dacii. A w ogóle, to mam wrażenie, że bieżący numer wydrukowano na jakimś lepszym papierze…
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze