Tomasz Kuchar nie krył przed startem, że będzie to dla niego bardzo trudna próba, bowiem nigdy wcześniej nie uczestniczył w tym rajdzie.
Rywalizacja w RSMP była bardzo zacięta od pierwszego odcinka specjalnego. Podczas prologu – Superoesu Sosnová – Tomek i Daniel zajęli drugie miejsce, tracąc do zwycięzców 0,3 sekundy. Potem atakowali konkurenci – bardzo szybko jechali Bryan Bouffier i Xavier Panseri w Peugeot 207 S2000, którzy okazali się niepokonani, wygrywając wyraźnie pierwszy etap. Kuchar i Dymurski walczyli o miejsce na podium, ale ostatecznie dzień zakończyli na czwartym miejscu, choć strata do najgroźniejszych rywali wynosiła zaledwie 4,5 sekundy.
Drugi etap rozpoczął się dla Kuchara i Dymurskiego bardzo pomyślnie – po dwóch odcinkach specjalnych reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zajmowali w punktacji dnia drugie miejsce. Niestety na kolejnym OS-ie, trzynastym w zawodach, Tomasz i Daniel atakując, wypadli z drogi. Uszkodzeniu uległa skrzynia biegów. Na mecie strata czasowa była duża – wyniosła do poprzedzających ich konkurentów prawie 50 sekund.
Nadzieje na miejsce na podium zmalały zdecydowanie, ale reprezentanci zespołu Peugeot nie poddali się i postanowili walczyć do końca. Podczas serwisu mechanicy wymienili skrzynię, a na kolejnej próbie zawodnicy nadrobili aż 10,8 sekundy! Czwartego miejsca nie udało się jednak poprawić.
– Rajd był wyjątkowo trudny – komentował na mecie Tomasz Kuchar. – Już dawno nie jechałem tak trudnej eliminacji! Wynika to przede wszystkim z całkiem innej charakterystyki dróg, w porównaniu do tych, które mamy w Polsce. Po drugie zapoznanie z trasą było bardzo ograniczone pod względem prędkości – niektóre partie opisywaliśmy przy 30 kilometrach na godzinę i trudno najzwyczajniej w świecie było sobie wyobrazić, jak ta trasa będzie wyglądała przy 170 kilometrach na godzinę. Ale oczywiście wszyscy mieli tak samo, nie ma co marudzić… Jesteśmy na mecie i to jest najważniejsze. Oczywiście liczyłem na lepszy wynik i zdobycz punktową. O ile podczas pierwszego etapu ja popełniłem błąd i straciłem dużo czasu, oraz szansę na walkę z Michałem i Kajtem, tak drugiego dnia zdefektowała nam skrzynia biegów i straciliśmy z tego powodu ponad minutę. I było już pozamiatane… I jeszcze jedna istotna rzecz: było strasznie gorąco! Pragnę bardzo podziękować za doping polskim kibicom. Może nie było ich aż tak dużo, ale ci, którzy przyjechali – byli bardzo widoczni. Skandowaniem i flagami wręcz euforycznie dopingowali nas do szybkiej jazdy. Wielkie dzięki wszystkim! My oczywiście nie poddajemy się i mamy nadzieje bardziej skutecznie powalczyć podczas następnego rajdu.
– To był niezwykle wymagający rajd – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. – Nie kryję, że nasze oczekiwania przed startem były znacznie wyższe. Rywalizacja była jednak bardzo emocjonująca. Tomek i Daniel zaryzykowali, aby poprawić zajmowaną lokatę, niestety skończyło się to opuszczeniem drogi. Tak się w sporcie zdarza… Mistrzostwa Polski osiągnęły dopiero półmetek, do rozegrania zostały jeszcze cztery rajdy, w tym trzy na nawierzchniach asfaltowych, na których Tomek czuje się pewniej. Jesteśmy więc pełni optymizmu. Gratulujemy zwycięstwa Bryanowi i Xavierow, którzy jadąc 207 S2000 zwyciężyli w klasyfikacji producentów. Warto też podkreślić, że w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej bardzo silnie obsadzonego rajdu znalazły się trzy Peugeot 207 S2000, najwięcej spośród wszystkich marek!
Rajd Bohemia odbywał się w typowo letnich warunkach – upał dawał się we znaki zawodnikom i samochodom: bardzo wiele nie osiągnęło mety. Na metę rundy RSMP jako pierwszy wjechał Peugeot S2000 prowadzony przez Bouffiera.
W klasyfikacji generalnej RSMP Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski nadal zajmują trzecie miejsce, ale różnice w czołówce są nieznaczne, więc rywalizacja w kolejnych rundach RSMP będzie bardzo ciekawa. W punktacji Producentów Peugeot zajmuje drugą pozycję, drudzy są też Tomek i Daniel w klasie S2000. Wśród Sponsorów zespół jest trzeci. Kolejna runda Mistrzostw Polski – Rajd Rzeszowski rozegrany zostanie w dniach 6 – 8 sierpnia.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.
Wyniki 37. Rajdu Bohemia (RSMP):
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) – 2:01.55,6 godz.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) – strata 4.03,3 min.
3. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza) –4.36,7 min.
4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) – 5.28,7 min.
5. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Škoda Fabia S2000) – 10.26,4 min.
6. Jurij Protasow i Adrian Aftanaziw (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 15.53,3 min.
7. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Citroën C2 R2 MAX) – 16.12,5min.
8. Jan Chmielewski i Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX) – 16.32,3 min.
9. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Citroën C2 R2 MAX) – 17.20,6 min.
10. Szymon Kornicki i Piotr Zegarmistrz (Citroën C2 R2 MAX) – 19.01,0 min.
Prowizoryczna klasyfikacja RSMP (po 4 rundach)*
Klasyfikacja generalna:
1. Michał Sołowow i Maciej Baran –135 pkt.
2. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran – 130 pkt.
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 119 pkt.
4. Leszek Kuzaj i Craig Parry – 68 pkt.
5. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 62 pkt.
6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur – 51 pkt.
Klasa S2000:
1. Michał Sołowow i Maciej Baran – 42 pkt.
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 35 pkt.
3. Leszek Kuzaj i Craig Parry – 21 pkt.
* Klasyfikacja będzie oficjalna po zatwierdzeniu jej przez Główną Komisję Sportu Samochodowego PZM.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze