Leapmotor C16 ma 4,9 metra długości a na pokładzie może mieć albo akumulator albo akumulator z generatorem prądu na bazie silnika 1.5. Będzie produkowany w Europie przez Stellantis.
Model Leapmotor C16 dostępny jest zarówno w wersji EV, jak i EREV. Wersja EV wyposażona jest w silnik elektryczny o mocy 215 kW oraz akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 67 kWh. Maksymalna prędkość wynosi 160 km/h, a zasięg według chińskiej normy CLTC to 520 km. Wersja EV standardowo posiada platformę 800V opartą na węgliku krzemu, która umożliwia naładowanie baterii od 30% do 80% w ciągu 15 minut.
Wersja EREV zasilana jest przez… 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 70 kW pełniący funkcję generatora, silnik elektryczny o mocy 170 kW oraz akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 28 kWh. Maksymalna prędkość wynosi 170 km/h, a zasięg w trybie czysto elektrycznym to 230 km – chociaż w zasadzie nieskończony, dzięki zasilaniu benzynowemu.
W maksymalnie wyposażonejj wersji wewnątrz kabiny znajduje się 14,6-calowy centralny ekran sterujący, napędzany przez procesor Qualcomm Snapdragon 8295, 21-głośnikowy system audio oraz podwójne, laminowane szyby. System operacyjny pojazdu oparty jest na LEAP OS. W samochodzie nie zabrakło także 15,6-calowego ekranu rozrywkowego zamontowanego na suficie z tyłu.
Ponadto Leapmotor definiuje C16 jako „MPSUV” – wielofunkcyjny SUV sportowy, z układem siedzeń 2+2+2, co oznacza połączenie przestronności MPV ze stylizacją SUV. Pierwsze dwa rzędy siedzeń oferują funkcje takie jak regulacja elektryczna, ogrzewanie i wentylacja.
Samochód ma być składany przez Stellantis w Europie.
Najnowsze komentarze