Nowe Renault Kangoo w wersji osobowej i dostawczej właśnie zostało wyposażone w silnik benzynowy najnowszej generacji: Energy TCe 115.
Silnik ten oferuje zdecydowanie większą przyjemność z jazdy niż silnik poprzedniej generacji oraz zapewnia znacznie niższy poziom zużycia paliwa i emisji CO2 (6,1 l/100 km* i 140 g CO2/km* w cyklu mieszanym).
Ceny samochodów wyposażonych w ten silnik zaczynają się na polskim rynku od 67.700 zł brutto dla wersji osobowej, a w przypadku wersji dostawczej od 55.150 zł netto.
W pierwszym kwartale 2013 roku w gamie Renault Kangoo, w wersji osobowej i dostawczej, pojawiły się gruntowne zmiany – nowy design, nowe technologie i nowy silnik Diesel Energy dCi 110. Silnik ten uzupełnił gamę silników wysokoprężnych Kangoo, do której należały już dwa silniki Energy – o mocy 75 i 90 KM, najbardziej oszczędne pod względem spalania w swoich kategoriach, z wynikiem 4,3 l/100 km* (112 g CO2/km*). Obecnie na scenę wchodzi nowy silnik, tym razem benzynowy: Energy TCe 115.
Silnik ten oferuje większą przyjemność z jazdy dzięki doskonałemu przyspieszeniu przy starcie i na biegach pośrednich, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 6,1 l/100 km* i emisji CO2 na poziomie 140 g/km** w cyklu mieszanym.
Ten 115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25% w porównaniu z silnikiem benzynowym 1,6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr./min – w tym 90% już od 1500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest od 30 do 40% wyższy niż w poprzednim silniku, co zapewnia większą dynamikę jazdy i lepsze przyspieszenia. Jest to jeden z najlepszych stosunków osiągów do zużycia paliwa w segmencie.
Zatem dodatkowy koszt (w porównaniu z silnikiem 1,6 l 16V) tego zaawansowanego technologicznie silnika, oferującego niespotykane dotąd zalety dynamiczne, zwraca się klientowi już po przejechaniu 21.000 km w jeździe miejskiej i 36.000 km w jeździe mieszanej* głównie dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu i hamowaniu (Energy Smart Management), zużywa o 22%*** paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.
Niskie koszty eksploatacyjne Nowe Kangoo zawdzięcza m.in. zastosowaniu bezobsługowego łańcucha rozrządu zamiast dotychczasowego paska oraz częstotliwości wymiany oleju co 2 lata lub co 30.000 km.
Dane techniczne Energy TCe 115:
- Pierwszy benzynowy silnik Renault z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim
- 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1.2 l (1197cm³)
- System Stop & Start
- Odzyskiwanie energii przy hamowaniu/zwalnianiu (ESM – Energy Smart Management)
- Pompa oleju o zmiennej pojemności skokowej
- Blok silnika wykonany z aluminium
- Bezobsługowy łańcuch rozrządu
- Popychacze zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon)
Silnik Energy TCe 115 dostępny w Renault Kangoo
* Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi normami europejskimi.
** Bądź zwraca się po 9 miesiącach (w jeździe miejskiej) lub 15 miesiącach (w przypadku jazdy mieszanej) przy przebiegu 90 000 km w ciągu 3 lat.
*** Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi normami europejskimi.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze