„Auto Świat” nr 13 (814) z 28.III.2011
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: przeszło 3,3 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C3, C4 Picasso, Saxo, Xantia, 106, 107, 207, 306, 308, 406, 407, 5008, Clio, DeZir, Espace, Fluence, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Twingo, Zoe, sportowe
Dość nietypowo, bo samochodem elektrycznym zaczynają się teksty poświęcone francuskim autom. Na stronie 9. pokazano Zoe i opisano pierwsze wrażenia z jazdy. Okazuje się, że są bardzo pozytywne, a Zoe Preview, jakim jeżdżono ( i jaki pokazano w Genewie przed paroma tygodniami), jest autem przestronnym, ciekawym stylistycznie i naprawdę funkcjonalnym – dla przykładu bagażnik pomieści 292 litry. Zasięg samochodu wyniesie do 160 km, co zaspokoi potrzeby wielu z nas, przynajmniej jeśli chodzi o ruch miejski. A to właśnie do miast kierowane są tego typu pojazdy.
Nie są jeszcze znane ceny Zoe, ale „Auto Świat” i bez tej wiedzy stwierdza, że kupno tego auta bez dotacji ze strony skarbu państwa nie będzie miało sensu, wręcz samochód nie będzie miał szans na rynku. Żeby się nie zdziwili…
O Formule 1 traktuje artykuł zamieszczony na stronach 10-11. Nie zabrakło w nim wzmianek o Lotus Renault GP.
Krótka wzmianka o nowej-starej marce, czyli budowaniu przez Renault jako RenaultSport wersji sportowych i ekskluzywnych, pojawiła się na stronie 12. Wspomniano tam o modelach Clio i DeZir.
O krótkiej przerwie w produkcji silników koncernu PSA z uwagi na zaburzenia w dostawie osprzętu elektronicznego z Japonii do tych jednostek napędowych wspomniano na stronie 14.
Na tej samej stronie pojawiła się króciutka notatka o finale konkursu plastycznego towarzyszącego programowi „Bezpieczeństwa dla wszystkich” organizowanego przez Renault.
Strona 16. przynosi wieści sportowe, a wśród nich:
– newsa o prezentacji w siedzibie Citroën Polska nowego auta Janka Chmielewskiego, Citroëna DS3 R3;
– relację z 12-godzinnego wyścigu w Sebring, gdzie zwyciężył wprawdzie Peugeot, ale z prywatnego zespołu Oreca!
W dziale Interwencje (strona 39.) znajdziecie opis problemu ze sterowaniem lusterek w Peugeocie 107.
Kolejny odcinek raportu TÜV (tym razem dla samochodów 10-11-letnich) znajdziecie na stronach 46-47. Francuskie auta znalazły się tam na pozycjach:
12. Citroën Xantia – poważne usterki w 20,8% samochodów, a średni przebieg, to 151 tys. km;
25. Renault Megane – poważne usterki w 23,4% samochodów, a średni przebieg, to 117 tys. km;
29. Peugeot 406 – poważne usterki w 24,8% samochodów, a średni przebieg, to 145 tys. km;
40. Peugeot 106 – poważne usterki w 26,6% samochodów, a średni przebieg, to 108 tys. km;
45. Citroën Saxo – poważne usterki w 28,1% samochodów, a średni przebieg, to 109 tys. km;
45. Renault Scenic – poważne usterki w 28,1% samochodów, a średni przebieg, to 135 tys. km;
48. Renault Espace – poważne usterki w 28,6% samochodów, a średni przebieg, to 153 tys. km;
53. Peugeot 306 – poważne usterki w 29,5% samochodów, a średni przebieg, to 127 tys. km;
54. Renault Laguna – poważne usterki w 29,9% samochodów, a średni przebieg, to 142 tys. km;
56. Citroën Xsara – poważne usterki w 30,2% samochodów, a średni przebieg, to 130 tys. km;
58. Renault Clio – poważne usterki w 30,4% samochodów, a średni przebieg, to 107 tys. km;
62. Renault Twingo – poważne usterki w 31,0% samochodów, a średni przebieg, to 110 tys. km;
64. Citroën Berlingo – poważne usterki w 32,1% samochodów, a średni przebieg, to 144 tys. km;
Ciekawe jest to, że w przypadku Peugeota 406 taki sam przebieg średni – 145 tys. km – wystąpił w przypadku samochodów 8-9-letnich. Z kolei w Lagunie średnia awaryjność spadła w porównaniu z samochodami młodszymi.
W dodatku „AŚ market” wspomniano – wśród ciekawych propozycji nowych samochodów – Citroëny C3 i C4 Grand Picasso, Peugeoty 107, 207, 308, 407 i 5008 oraz Renault Clio, Megane, Fluence, Scenic’a, Espace, Twingo, Koleosa i Lagunę. A wszystko to na stronie V.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu. Myślę, że można sobie darować zakup.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze