Peugeot 407 HDi wyposażony w automatyczną skrzynię biegów spalił rekordowo mało oleju napędowego. Jest to jeden z najlepszych i najbardziej oszczędnych silników świata! Peugeot 407 to przecież duży samochód klasy średniej. Wyposażony w nowoczesną jednostkę napędową PSA okazuje się być bezkonkurencyjnie oszczędny.
W Nowej Zelandii kierowca Peugeot, znany lokalny dziennikarz, jechał z prędkościami pomiędzy 80 a 100 km/h. Test jest więc tym bardziej wiarygodny. Żadnego specjalnego wolnego jechania. Prędkość jazdy była praktycznie podróżna. Dziennikarz udowodnił, że nowoczesny, wyposażony w szereg układów elektronicznych samochód z automatyczną skrzynią biegów i klimatyzacją, może być bardzo ekonomiczny. Wynik poniżej 5 litrów na 100 kilometrów dowodzi najlepiej, że koncepcja silników HDi jest wyjątkowo udana.
W czasie testu samochód spalił średnio 4,8 litra na 100 kilometrów, jadąc ze średnią prędkością 68 km/h. Auto jechało zarówno autostradą, drogami bocznymi jak i przez dwa duże miasta. Jest to rekord Nowej Zelandii. Żadne auto przed 407 nie przejechało dotychczas tak dużej odległości. Samochód był wyposażony w 2 litrowy silnik HDi.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że niecałe dwa miesiące temu identyczny Peugeot 407 pobił światowy rekord ekonomicznej jazdy w Australii. Tyle, że tam auto nie jechało przez miasta.
Co ciekawe, w niezależnym teście sprzed pięciu lat standardowy Peugeot 406 HDi sedan przejechał bez tankowania 1 971,6 kilometrów w środku zimy po drogach Wyspy Północnej Nowej Zelandii. Był to najdłuższy dystans, jaki kiedykolwiek pokonał samochód produkcyjny w Nowej Zelandii na jednym baku paliwa, a średnie zużycie paliwa wyniosło… 3,55 l/100 km.
Gratulacje!
Najnowsze komentarze