Pole position, najlepszy czas okrążenia podczas wyścigu i najwyższa średnia prędkość w dotychczasowej historii tej świeżo utworzonej formuły to najważniejsze osiągnięcia podczas wyścigu Punta del Este ePrix, który odbył się w ramach Mistrzostw Świata Formuły E FIA. Trasa urugwajskiego wyścigu stanowiła trudne wyzwanie – wyboista, wąska i zakurzona droga i dodatkowo tradycyjna kwestia odpowiedniego wykorzystania energii. Najzdolniejszy okazał się Sébastien Buemi, który zapewnił stajni e.dams-Renault pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.
Trzy tygodnie po wyścigu w Putrajaya w Malezji współzawodniczące teamy z Mistrzostw Świata Formuły E FIA spotkały się w Urugwaju, jednym z państw na świecie o najbardziej rozwiniętych działaniach proekologicznych. Był to trzeci wyścig w tym sezonie.
Podczas prac nad optymalizacją bolidów zespół Renault Sport odkrył nowe możliwości ulepszeń, ale też musiał stawić czoła nowym wyzwaniom w Punta del Este ze względu na zakurzoną trasę, zróżnicowaną nawierzchnię oraz wysokie temperatury.
Wysiłki zmierzające do zapewnienia jeszcze wyższej niezawodności, maksymalnego bezpieczeństwa i doskonałych osiągów zapewniły pomimo trudnych warunków spektakularne widowisko z udziałem bolidów Spark-Renault SRT01_E, nad których konstrukcją czuwa Renault Sport.
Jean-Éric Vergne (Andretti Autosport) wywalczył sobie pole position z największą jak do tej pory prędkością w historii tej młodej dyscypliny, co doskonale świadczy o możliwościach bolidu. Jedynie lekko zahaczył o ścianę przy zmianie.
Po starcie Nelson Piquet Jr (zespół China Racing) odebrał prowadzenie byłemu kierowcy World Series by Renault, który odzyskał je podczas trzynastego okrążenia. Nick Heidfeld (Venturi) i Sébastien Buemi (e.dams-Renault) zdobyli przewagę nad Francuzem, ale niemiecki kierowca dostał karę za nieprzestrzeganie minimalnego czasu przy zmianie samochodu. Na przedostatnim okrążeniu Sébastien Buemi obronił pozycję lidera przed atakami Jeana-Érica Vergne’a, któy był zmuszony zrezygnować z wyścigu. Szwajcarski kierowca zapewnił w ten sposób pierwsze zwycięstwo stajni e.dams-Renault, która została nowym liderem mistrzostw w klasyfikacji zespołowej. Na podium obok niego stanęli Nelson Piquet i Lucas di Grassi (Audi Sport ABT), którzy nadal znajdują się na czele klasyfikacji ogólnej.
Kolejnym etapem będzie wyścig Buenos Aires ePrix w Argentynie w dn. 10 stycznia 2015.
Eric Pasquier, Dyrektor Marketingu Renault Ameryka: Urugwaj jest jednym z najbardziej zaawansowanych krajów na kontynencie amerykańskim pod względem polityki ochrony środowiska. Organizacja wyścigu ePrix w Punta del Este doskonale wpisuje się w tę filozofię działania. Jest to pierwszy wyścig ePrix w Ameryce, przed spotkaniem w Buenos Aires w styczniu przyszłego roku. Wykorzystanie wyścigów do promocji samochodów elektrycznych daje wyjątkowe możliwości i pokazuje również, że Renault jest liderem w tej dziedzinie, zarówno na drodze jak i na torach wyścigowych. Nasz urugwajski importer, firma Santa Rosa, jest bardzo zaangażowana w promocję samochodów elektrycznych ZE. W lipcu br. dostarczyła trzydzieści Kangoo ZE krajowym zakładom energetycznym. Obecnie analizowana jest kolejna umowa. Rynek samochodów elektrycznych w całym regionie stopniowo się rozkręca, a nasze modele można już spotkać na ulicach Brazylii, Chile i Kolumbii, żeby wymienić tylko kilka państw.
KLASYFIKACJA
- Sébastien Buemi (e.dams-Renault) 31 okrążeń
- Nelson Piquet Jr (China Racing) +0’’732
- Lucas di Grassi (Audi Sport ABT) +2’’635
- Jarno Trulli (Trulli) +4’’163
- Jaime Alguersuari (Virgin Racing) +4’’698
- Bruno Senna (Mahindra Racing) +5’’197
- Nicolas Prost (e.dams-Renault) +6’’514
- Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing) +7’’567
- Oriol Servia (Dragon Racing) +8’’646
- Nick Heidfeld (Venturi) +10’’563
Najlepszy czas okrążenia: Daniel Abt (Audi Sport ABT) 1’18’’451
MISTRZOSTWA ŚWIATA KIEROWCÓW
- Lucas di Grassi (Audi Sport ABT), 58 punktów
- Sébastien Buemi (e.dams-Renault), 40
- Sam Bird (Virgin Racing), 40
- Nicolas Prost (e.dams-Renault), 24
- Nelson Piquet Jr (China Racing), 22
- Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing), 22
- Franck Montagny (Andretti), 18
- Karun Chandhok (Mahindra Racing), 18
- Jaime Alguersuari (Virgin Racing), 14
- Oriol Servia (Dragon Racing), 14
KLASYFIKACJA ZESPOŁOWA
- e.dams-Renault, 64 punktów
- Audi Sport ABT, 62
- Virgin Racing, 54
- Dragon Racing, 36
- Andretti, 33
- Mahindra Racing, 26
- China Racing, 22
- Trulli, 12
- Amlin Aguri, 6
- Venturi, 3
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze