Dealerem Renault Trucks, któremu udała się sztuka sprzedaży tak ekskluzywnego pojazdu jest katowicka firma Tandem. Natomiast szczęśliwym właścicielem jest dynamicznie rozwijająca się, założona w 2004 roku firma, działająca w sektorze TSL. Duda Transport & Logistic ma 60 własnych zestawów, ale prowadzi też prężnie działającą spedycję krajową i międzynarodową, w której na kontraktach pracuje 450 pojazdów innych przewoźników. Wielu z nich jeździ tylko dla tej spedycji, korzystając z wynajętej na korzystnych warunkach naczepy. Firma ma ich 250 – to pojazdy renomowanych marek, które po zakończeniu umowy najmu, przewoźnicy mogą odkupić po bardzo atrakcyjnej cenie. Duda Transport & Logistic ma trzy oddziały – w Kielcach, Katowicach i Krakowie. W nieodległych planach jest też otwarcie oddziału w Niemczech. W taborze 60 własnych samochodów 10 to pojazdy Renault Trucks – modele Premium i Magnum, ale w najbliższym czasie ich liczba wzrośnie. Pierwszym z nabytków jest Magnum z limitowanej serii Legend noszące na tabliczce numer 10. Już niebawem flota firmy wzbogaci się o kolejnych 12 ciągników Renault. Ich zakup został sfinansowany przez Renault Trucks Financial Services (RTFS). Wszystkie pojazdy firmy oraz współpracujących z jej spedycją przewoźników wyposażone są w urządzenia GPS, pozwalające na dokładne śledzenie tras przejazdów oraz wielu innych parametrów jazdy.
– Bardzo się cieszę, że udało mi się kupić pierwszy egzemplarz w Polsce, bo podobno było na niego pięciu chętnych. Zdecydowaliśmy się na zakup tego pojazdu ze względu na jego unikatowość. Przy tak małej serii to będą naprawdę niepowtarzalne auta – mówi Sławomir Duda, właściciel firmy. – Legend idealnie nadaje się do roli firmowej wizytówki, takiego flagowego „okrętu”. Poza tym jego kolory nam pasują – wszystkie pojazdy Duda Transport są białe. Nasze Magnum będzie jeździło z nową naczepą kurtynową w firmowych barwach. Oczywiście będzie pracować, ale mam zamiar pokazywać je również na zlotach samochodów ciężarowych. Nie zamierzam go tuningować, dodaliśmy tylko orurowanie z oświetleniem diodowym pod progami i na przodzie oraz dachową belkę z lampami dalekosiężnymi. Naczepa, z którą samochód współpracuje została zaopatrzona w polerowane, aluminiowe obręcze kół.
Renault Magnum, którego pierwsza wersja wyjechała na drogi ponad 20 lat temu, stał się legendą ciężkiej motoryzacji. Ten model pokazał, że kierowca może mieć w kabinie komfortowe warunki pracy i wypoczynku – takiej przestrzeni przez wiele lat nie oferował żaden inny producent. Kierowcy pokochali swoje Magnumki i za nic nie zamieniliby ich na inny pojazd. I chociaż przez dwie dekady Magnum kilka razy modernizowano, to „pomysł” na tą ciężarówkę cały czas pozostał ten sam. Zaszczyt prowadzenia Legendy przypadł Mariuszowi Krasce, kierowcy, który osiągał najlepsze wyniki zużycia paliwa. Z pewnością pomógł mu w tym udział w konkursie ekonomicznej jazdy Optifuel organizowanym przez Renault Trucks. Splendor z zasiadania za kierownicą takiego pojazdu jest przyjemny, ale na razie wiąże się też z koniecznością odpowiadania na dziesiątki pytań zadawanych przez innych szoferów, którzy na każdej stacji czy parkingu wypatrzą tak oryginalną ciężarówkę i chcą się o niej czegoś dowiedzieć lub dokładnie ją obejrzeć. Również na opolskim Master Trucku pojazd przeżywał prawdziwe oblężenie.
Firma Duda Transport & Logistic jak na polskie warunki jest młodym przewoźnikiem, ale pokazuje, że jak się chce, to na transporcie można zarobić i się rozwijać. – Nasi handlowcy wciąż pozyskują nowych klientów i starają się o nowe frachty. Oczywiście nie bierzemy wszystkiego jak leci. Wykonanie zlecenia musi się opłacać i nam i współpracującym z nami przewoźnikom. Chociaż nasza obecność na rynku nie jest bardzo długa, wielu klientów i przewoźników pracuje z nami od lat. Pilnujemy terminów i jakości dostaw, ale dbamy też o to, by każdy w terminie dostał pieniądze za wykonaną pracę – dodaje Sławomir Duda.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze