Na placu przed budynkiem krakowskiego serwisu Eurocomplex Trucks stanęło w rzędzie kilkadziesiąt nowiutkich Renault Magnum 480.19T. Ich pokryte żółtym lakierem kabiny rozweseliły deszczową aurę. W dzisiejszych realiach rynku transportowego transakcja na dostawę jednej firmie aż 50 ciągników siodłowych, to naprawdę rzadkość. Firma spod Pińczowa, to bardzo wymagający i doświadczony klient, którego głównym udziałowcem jest Grupa Atlas, jedna z najlepszych polskich firm, lider w branży chemii budowlanej, drugim udziałowcem jest spółka Tankpol ze Szczucina, prężny hurtowy dystrybutor paliw. Sped Partner Sp. z o.o. świadczy usługi krajowego i międzynarodowego przewozu towarów oraz usługi spedycyjne. Spółka dysponuje flotą liczącą ponad 150 nowoczesnych i ekologicznych ciągników siodłowych, mających certyfikaty niskiej emisji hałasu i spalin i nowoczesnymi naczepami (oprócz standardowych ma także specjalistyczne do przewozu materiałów sypkich – wywrotki oraz cementonaczepy – i substancji niebezpiecznych ADR). Firma świadczy usługi transportowe i spedycyjne m.in. dla Grupy Atlas, Arcelor Mittal, Grupy Lafarge, Mapei, Dyckerhoff, Nordkalk, CMC, EGM, Solbet, Kronopol i Kreisel. – By zapewnić najwyższą jakość usług, ale także obniżyć koszty, systematycznie odnawiamy nasz tabor. Przed wyborem pojazdów dokładnie przyglądaliśmy się więc nie tylko parametrom pojazdów, ale także kosztom ich eksploatacji.
Bardzo duże znaczenie ma dla nas również obsługa serwisowa i sposób finansowania – mówi Paweł Kisiel, prezes zarządu Sped Partner Sp. z o.o. – Na ostatnim etapie „rywalizacji” zostały dwie marki, francuska i niemiecka. Zdecydowaliśmy się na wybranie Renault, nie tylko ze względu na parametry techniczne pojazdów. Dostaliśmy bardzo dobrą ofertę finansowania z Renault Trucks Finance Services, a poza tym mamy przyjemne doświadczenia ze współpracy z firmą Eurocomplex Trucks, która będzie nasze samochody serwisować. W przypadku tej drugiej marki nasze doświadczenia nie były najlepsze. Poza tym Renault Trucks przedstawiło nam bardzo ciekawy program szkolenia kierowców, który pozwoli nam na podniesienie efektywności pojazdów przez obniżenie zużycia paliwa oraz ich bezpieczniejszą eksploatację. Pierwsze rozmowy dotyczące zakupu nowych ciężarówek rozpoczęły się jeszcze w ubiegłym roku. Szefowie Sped Partnera poprosili też wtedy o specyfikacje samochodów dopasowanych do ich potrzeb. Sped Partner użytkuje od lat dużą liczbę naszych samochodów, ale dotąd były to pojazdy typu Premium. W związku z dynamicznym rozwojem usług w transporcie międzynarodowym zaproponowaliśmy im ciągniki siodłowe Magnum, które są lepiej dostosowane do pracy z ciężkimi ładunkami, na dalekich trasach, zapewniają też lepsze warunki pracy i wypoczynku kierowcom, a mocne i elastyczne jednostki napędowe gwarantują wysoką wydajność transportu – mówi Michał Gil, menedżer d/s klientów kluczowych w Renault Trucks Polska. – Oferta dla Sped Partnera obejmuje również pakiet okresowych szkoleń dla kierowców, służących optymalizacji i doskonaleniu techniki jazdy. Firma otrzyma też od nas dwa zestawy oprogramowania Infomax, dzięki któremu można na bieżąco kontrolować pracę szoferów.
Wszystkie Magnum dostarczone do Sped Partnera zostały kupione z pełnym kontraktem serwisowym i mają taką samą specyfikację. To ciągniki siodłowe o rozstawie osi 4120 mm napędzane silnikiem DXi 13 o mocy 480 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2450 Nm osiąganym w zakresie od 1050 do 1450 obr./min. To jednostka napędowa spełniająca normę czystości spalin EEV. Samochody zostały wyposażone w urządzenia sprzyjające obniżaniu zużycia paliwa, takie jak zautomatyzowana skrzynia biegów Opidriver+ z funkcją swobodnego toczenia Optiroll, zwalniacz Optibrake+ o mocy maksymalnej 414 KW przy 2300 obr./min, czy ogumienie o niskich oporach toczenia marki Michelin. Jeśli chodzi o komfort kabiny, można go skwitować krótkim określeniem – to jest Magnum, więc łatwiej wymienić czego w niej nie ma, niż to co jest. – Renault Magnum to topowy model naszej marki. Wasi kierowcy otrzymują nowoczesne narzędzie, które poza komfortem pracy zapewnia też wysoką wydajność. Mam nadzieję, że te samochody przyczynią się do biznesowego powodzenia firmy Sped Partner i jestem przekonany, że to nie jest ostatni zakup naszych ciężarówek – powiedział podczas uroczystości Philippe Gorjux, prezes Renault Trucks Polska.
źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze