Niezapomniane przeżycie, pomiędzy chwalebną przeszłością a fascynującą przyszłością, w imię wartości, które sprawiają, że Alfa Romeo jest autorytatywnym ambasadorem włoskiego piękna na całym świecie.Kilka dni temu wszystko to przydarzyło się Noriakiemu Uchino, japońskiemu przedsiębiorcy w trzecim pokoleniu i jednej z 33 osób, które kupiły nową 33 Stradale, „manifest” możliwości włoskiej marki – teraz i w przyszłości – pod względem stylu i wrażeń z jazdy.
Japoński menedżer, prawdziwy wielbiciel produktów Made in Italy, uwielbia włoską kreatywność we wszystkich jej przejawach – od muzyki i kuchni po sztukę i design – i jest wielkim fanem samochodów sportowych, zwłaszcza modeli włoskich i tych marki Alfa Romeo. Stąd decyzja o dołączeniu do ograniczonego grona zapalonych właścicieli nowego 33 Stradale, nowego „dwumiejscowego” coupé, które łączy dziedzictwo i przyszłość marki jako symbolu szlachetnego włoskiego sportowego charakteru.
Po wylądowaniu w Mediolanie w połowie marca, japoński menedżer spędził dwa sugestywne dni między Mediolanem a Arese, dwoma kultowymi lokalizacjami marki, gdzie został powitany z wielkim entuzjazmem przez zespół Alfa Romeo, który omówił z nim wszystkie etapy konfiguracji jego niestandardowego samochodu, czyniąc go wyjątkowym i niepowtarzalnym dziełem sztuki. Rezultatem było bardzo emocjonalne spotkanie, podczas którego klient opowiedział zespołowi Alfa Romeo swoją historię.
W końcu fascynująca nowa 33 Stradale powstała w nowo założonej „Bottega” Alfa Romeo, gdzie projektanci, inżynierowie i historycy marki spotykali się i słuchali właścicieli 33, a następnie wspólnie produkowali i konfigurowali ich wyjątkowe samochody, dokładnie tak samo, jak w renesansowych butikach rzemieślniczych i w warsztatach renomowanych włoskich konstruktorów nadwozi z lat 60-tych.
Dwa dni emocji z Alfa Romeo
Pierwszego dnia Noriaki Uchino poświęcił się historycznemu i kulturalnemu pięknu Mediolanu, rodzinnego miasta marki i niekwestionowanej włoskiej stolicy designu i innowacji. Następnego dnia doświadczył prawdziwego zanurzenia w świecie Alfy Romeo, podczas ekskluzywnej wizyty w Muzeum Alfy Romeo w Arese, gdzie podziwiał fascynującą historyczną 33 Stradale, którą – podobnie jak wielu innych na całym świecie – uważa za jeden z najpiękniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Jego miłość do tej ikony motoryzacji jest tak silna, że jego dwie Alfy Romeo w Japonii – oszałamiająca 4C Spider Italia Special Series i Giulia GTAm, którą jeździ na co dzień – mają numer 33 na tablicach rejestracyjnych.
Dzień kontynuowano w Sala del Consiglio Muzeum w Arese, gdzie w 1967 roku zatwierdzono projekt 33 Stradale, obecnie siedziby Bottega. W holu Noriaki Uchino spotkał się z ekspertami z zespołu Alfa Romeo poświęconego projektowi, nowemu sposobowi myślenia o produkcji „kilku egzemplarzy”. Projekt 33 umiejętnie łączy procesy rzemieślnicze, innowacje technologiczne i życzenia klientów, trochę tak, jak miało to miejsce na początku XX wieku, kiedy Alfa Romeo modelowała swoje kreacje we współpracy ze słynnymi włoskimi konstruktorami nadwozi. Jednym z nich była słynna Carrozzeria Touring Superleggera, która odcisnęła swoje piętno na jednych z najpiękniejszych Alf Romeo wszechczasów, a teraz odgrywa wiodącą rolę w produkcji nowego 33 Stradale.
33 Stradale spersonalizowane przez Noriaki Uchino
Pierwszym życzeniem japońskiego menadżera było malowanie w ekskluzywnym kolorze Blu Reale, sugestywnym kolorze wcześniej widzianym na modelu 33 z 1967 roku. Wybór ten był w równym stopniu hołdem dla ikony Alfy Romeo, jak i wynikiem jego osobistych wspomnień o włoskim niebie, które jego zdaniem ma unikalny na skalę światową odcień błękitu. Aby uzyskać efektowne dopasowanie koloru do nadwozia, poprosił również o pomalowanie na czerwono detali reflektorów i zacisków hamulcowych. Wszystko to jest jeszcze bardziej urzekające dzięki oszałamiającym felgom aluminiowym Heritage w błyszczącej czerni, wyrafinowanemu wariantowi złotej farby w standardzie dla kół, które przede wszystkim nawiązują do historycznego modelu 33. Noriaki Uchino wybrał następnie dwa inne specyficzne detale estetyczne: przedni grill w wersji „Classic”, tj. z logo Biscione, które pojawia się, gdy jesteś w pobliżu i znika ponownie, gdy się oddalasz, oraz usunięcie wlotu powietrza z maski bagażnika w celu uzyskania czystszych linii z tyłu.
Oczywiście personalizacja obejmowała również wnętrze Tributo, wyraźny hołd dla modelu 33 Stradale z 1967 roku wystawionego w Muzeum Arese, zasadniczo charakteryzujący się skórą i aluminium, z dwukolorową „biszkoptowo-łupkową” skórzaną tapicerką siedzeń, deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i tunelu środkowego jako cechą wyróżniającą. Aby uczynić swój samochód naprawdę wyjątkowym, Noriaki Uchino wybrał pewne ekskluzywne modyfikacje, takie jak delikatna tapicerka sufitu i słupków z szarej Alcantary, sportowy zestaw pedałów, aluminiowy podnóżek z ciemnym szczotkowanym wykończeniem oraz identyfikator samochodu „28/33” wygrawerowany na prawej szprychie kierownicy. Wreszcie, japoński menedżer poprosił o zestaw walizek oznaczonych marką „33 Stradale”, wykonanych ręcznie przez znaną luksusową markę Schedoni.
Klejnot, który można nosić każdego dnia z pasją i dumą
Nowy 33 Stradale z pewnością nie może być przechowywany w skarbcu lub traktowany jedynie jako inwestycja. Jak przystało na prawdziwego Alfistę, Noriaki Uchino jest dżentelmenem-kierowcą, który od razu dał do zrozumienia, jak bardzo chciał wskoczyć na pokład swojego 33 Stradale, aby w pełni doświadczyć wszystkich emocji typowych dla sportowych samochodów Alfa Romeo. W tym modelu są one wynikiem idealnego połączenia najbardziej ekscytujących wrażeń z jazdy i nieśmiertelnego uroku ikony. Autentyczne dzieło sztuki w ruchu, powstałe dzięki doskonałemu połączeniu piękna i techniki, nowa mechaniczna kreacja Alfa Romeo łączy w sobie „sztukę” i produkcję przemysłową w coś wyjątkowego. To zestawienie jest szczególnie doceniane przez japońską publiczność, ponieważ tradycyjna kultura japońska zacierała różnicę między „sztuką”, „rzemiosłem” i „sztuką użytkową”, przynajmniej do końca XIX wieku.
Od komiksów manga po wyścigi elegancji: Japonia i jej zamiłowanie do samochodów Alfa Romeo
O tym, w jakim stopniu design Alfy Romeo, dawny i obecny, stał się częścią japońskiej zbiorowej nieświadomości, świadczy również ciekawy związek między japońskimi artystami mangi (漫画家, manga-ka) a samochodami marki Biscione, w tym Alfa Romeo SZ z lat 90-tych, wybrana przez Masamune Shirow do jego słynnej mangi Ghost in the Shell. Podobnie istnieje nierozerwalna więź między zabytkowymi samochodami Alfa Romeo a japońskimi kolekcjonerami; wystarczy pomyśleć o sukcesie włoskiej marki na prestiżowym „Kyoto Concours d’Elegance”, zorganizowanym w 2018 roku w XVIII wiecznym zamku Nijō w Kioto, gdzie tytuł „Best in Show” otrzymał model 6C 2500 Super Sport Villa d’Este z 1951 roku, jeden z 36 modeli wyprodukowanych przez Carrozzeria Touring w Mediolanie w latach 1949-1952. W tym samym roku 6C 2500 Sport Berlinetta Touring z 1939 roku, należący wcześniej do księcia Caetani (klasa Touring Early Italian) i 1900 Super Sprint Touring z 1955 roku (klasa Touring Classic Italian 1952-1961) również wygrały w swoich klasach. Gościem honorowym imprezy w Japonii był jedyny w swoim rodzaju model 1900 C52 Coupé, znany jako „Latający spodek” i przechowywany w Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Znaczenie rynku japońskiego dla globalnej włoskiej marki
Ekscytujące spotkanie Noriakiego Uchino z zespołem Alfa Romeo po raz kolejny podkreśliło trzewną naturę pasji do włoskiej marki, która angażuje każdego, kto kocha życie z włoskim transportem i ciepłem. W ostatnich latach marka ugruntowała swoją pozycję w Kraju Kwitnącej Wiśni jako wyraz włoskiego designu i sportowego charakteru oraz trafiła do serc wyrafinowanej klienteli, która uwielbia produkty Made in Italy i jest bardzo wymagająca pod względem osiągów i przyjemności z jazdy. Na przykład z 500 ekskluzywnych modeli Giulia GTA i Giulia GTAm wyprodukowanych w 2021 roku, 88 zostało zarejestrowanych w Japonii.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
W tym kraju klienci, którzy wybierają samochód Alfa Romeo, są prawdziwymi entuzjastami samochodów, sportowego charakteru i najnowszych technologii. Podobnie jak Noriaki Uchino, urodzony w 1960 roku, który przekształcił rodzinną firmę – pierwotnie założoną w 1927 roku w celu naprawy maszyn tekstylnych, a następnie produkującą precyzyjne koła zębate do prototypów pojazdów dwu- i czterokołowych – w globalną działalność przemysłową, częściowo w wyniku intensywnego wykorzystania innowacji technologicznych, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. Obecnie fabryka Uchino w Japonii zaopatruje większość krajowych i zagranicznych producentów samochodów i motocykli, a także wspiera konstruktorów w najsłynniejszych mistrzostwach świata, w tym F1, WEC i MotoGP.
Najnowsze komentarze