W ramach modernizacji fabryki grupy Stellantis w Sochaux we Francji powstał tam automatyczny magazyn ze zrobotyzowaną dostawą elementów i części do produkcji. Jest to unikalne rozwiązanie w skali świata – chwali się koncern.
Zobacz: Pracownicy w Sochaux krytykują zarząd Stellantis
Automatyczny magazyn ma 25 metrów wysokości i aż 800 metrów szerokości. Zasila w części i podzespoły linie montażowe Peugeot 3008 i 5008. Są one dostarczane z użyciem specjalnych robotów, które same pobierają wszystko z magazynu i dowożą na montaż. W logistyce nie jest to nic nowego, ale dla motoryzacji to duża zmiana. W automatycznym magazynie można przechowywać jednorazowo do 4.500 palet, zawierających wszystkie niezbędne elementy.
Zobacz: Stellantis inwestuje w fabrykę w Sochaux. Ma być najnowocześniejsza i stać się przykładem dla innych
Wydajność rozwiązania jest niesamowita – od momentu zamówienia do załadowania palety na robota mija zaledwie 18 sekund a dziennie może przemieszczać w ten sposób setki tysięcy części. Inwestycja, która kosztowała 8 mln euro ma się zwrócić w ciągu trzech lat. Po pełnym wdrożeniu system ten będzie też wdrażany w innych zakładach grupy.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot. Sprawdź ofertę
Jest jednak ciemniejsza strona tego medalu. Chociaż automatyka przyspiesza i ułatwia produkcję, to pracownicy obawiają się dalszych zwolnień. Carlos Tavares zapowiedział, że koszty produkcji mają spaść docelowo o 40%. Częściowo jest to osiągane właśnie redukcją zatrudnienia. Inwestycje są jednak potrzebne, aby zachować konkurencyjność i wydajność produkcji.
źródło: Capital.fr
Najnowsze komentarze