Chat with us, powered by LiveChat

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 05/2017

15 21

Piąty tegoroczny AUTO ŚWIAT umieścił na okładce małe zdjęcie Peugeota 308, ale dominują tu niestety samochody z koncernu VAG. Na wszystkich czternaście aut aż pięć pochodzi z tego właśnie koncernu. I nawet jeśli założymy, że największemu producentowi samochodów na świecie należy się coś więcej, to jednak chyba do VAG-a nie należy aż 35,7% światowego rynku? Dlaczego światowego? Bo to AUTO ŚWIAT, a nie AUTO EUROPA, czy AUTO POLSKA.

 

AUTO ŚWIAT nr 05 (1107) z 30.I.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 308, Clio, Espace, Fluence, Talisman, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero

 

Ową 308-kę wspomina we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.

O SUV-ach marek premium traktuje artykuł zamieszczony na stronach 4-6. To klasyczny przykład wspierania przez AUTO ŚWIAT niemieckich producentów. Owszem, pojawiła się wzmianka o Alfie Romeo, ale poza tym opisano tylko niemieckie plany. A przecież lada moment pojawi się SUV od francuskiej marki DS Automobiles. Ale po co o nim pisać, jeszcze ktoś by zechciało kupić?

Alians Renault Nissan oraz Renault Clio wspomniano kilkakrotnie w materiale poświęconym Nissanowi Micrze najnowszej generacji (strony 8-9).

Porównawczy test trzech aut kompaktowych, w tym Peugeota 308, zamieszczono na stronach 16-21. W szranki z francuskim modelem stanęły Fiat Tipo i Opel Astra. Wszyscy rywale napędzani byli silnikami benzynowymi o mocy rzędu 120-130 KM, przy czym w najmocniejszą jednostkę wyposażona była 308-ka. Tipo miało silnik 120-konny, a Astra uplasowała się dokładnie między rywalami. Za to Peugeot był najdroższym autem w zestawieniu, ale dopłata do wersji porównywanej była w nim najniższa, co oznacza, że kompletacja była niemalże pełna. Do tego szybko okazało się, że Peugeot zużywa najmniej benzyny. Różnica 1,2 litra w stosunku do słabszego wszak Fiata, to już coś, co można brać pod uwagę.

Dobrze oceniono działanie przekładni w Peugeocie, ale żeby nie było za różowo skrytykowano długie drogi prowadzenia lewarka. Nie spodobał się też seryjny system Stop&Start w Peugeocie. W Fiacie można go trwale wyłączyć, ale i tak skrytykowano jego działanie, a w Oplu w ogóle wymaga on dopłaty. Cóż – Francuzi są proekologiczni, a Niemcy nas trują ;-)

AUTO ŚWIAT skrytykował też zawieszenie Peugeota popełniając przy okazji błąd ortograficzny. Nie spodobał się także dotykowy ekran do obsługi niemalże wszystkiego. Doszukano się też braków przestrzeni na stopy osób siedzących na kanapie.

W efekcie wygrał – jak to możliwe? – samochód niemiecki. Fiat z Peugeotem musiały się zadowolić ex aequo drugim miejscem tracąc do Opla aż po 13 punktów.

Silniki francuskich koncernów pojawiły się w artykule zatytułowanym „To się psuje w dieslach” zamieszczonym na stronach 28-32. Trzeba jednak przyznać, że francuskie diesle i tak wypadają bardzo dobrze na tle konkurencji. Szkoda tylko, że nie podano, iż kosztujący ok. 150 zł/litr Eolys do mokrych filtrów stałych w autach PSA wystarcza na naprawdę długie przebiegi. W tabelce z przykładowymi cenami dla kilku modeli pojawiło się jedno auto francuskie – Citroën C5 2.0 HDi. Ceny części zamiennych osprzętu silnika wypadają bardzo atrakcyjnie!

O akcjach serwisowych francuskich marek informujemy Was regularnie, więc jesteście na bieżąco. AUTO ŚWIAT zebrał wszystkie ogłoszone w ubiegłym roku i przedstawił je na stronach 40-45. Okazuje się, że Citroën ogłosił tylko jedną – na Berlingo. Dotyczyła raptem 212 sztuk sprzedanych w Polsce. Dacia miała tych akcji trzy – dotyczyły Dustera, Dokkera, Logana, Sandero lub Lodgy. Peugeota nie wspomniano, czyli nie miał żadnej akcji przywoławczej. W Renault wynotowano trzy, ale napisano, że było ich więcej. To prawda. AUTO ŚWIAT wspomniał o Espace’ie, Talismanie, Clio i Fluence’ie. Przy okazji polecam Wam test benzynowego Espace’a, który opublikowaliśmy w dniu wczorajszym. A co do akcji serwisowych, to swoje rozważania na ich temat opisałem przed mniej więcej ośmioma miesiącami.

Na stronie 50. podsumowano krótko ubiegłoroczną sprzedaż nowych aut w Polsce. Okazuje się, że Dacia Duster była czwartym najchętniej kupowanym modelem w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych!

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
SlonikKrzysztofŁukaszradioaktywnyIrek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Potek
Gość
Potek

Nawet redaktorzy AŚ drwią sobie z Pańskiego podejścia. I nie dziwię im się. Cóż, może kiedyś zobacze tu taki przegląd prasy, który zasługuje na jego poważne potraktowanie…

Pozdrawiam

Maruda
Gość
Maruda

O, jakiś obrażony redaktorem z niemieckiego pisma ? :)))

5490
Gość
5490

Czy każdy, kto napisze krytyczną uwagę musi być w Pańskiej ocenie: „redaktorem”, „trollem” lub piszącym komentarze za pieniądze?

Irek
Gość
Irek

To, że redaktorzy Auto Świata są w głębokiej moralnej dupie, to wszyscy wiemy. Kręgosłup moralny ma się tylko jeden a praca w niemieckich mediach jest przykra.

radioaktywny
Gość
radioaktywny

Ten foch jest niesmaczny i nieprofesjonalny

Maruda
Gość
Maruda

Miało być redaktorek

5490
Gość
5490

Odnosząc się do testu kompaktów. Miejsce ex aequo 308 i Tipo jest trochę zaskakujące. Tipo to całkiem udany samochód, nie robi złego wrażenia, jednak jego zakup jest sensowny do pewnego poziomu kwotowego. W testowanej wersji Lounge z silnikiem 1.4 T-Jet wchodzi na pułap, za który można zakupić „pełnokrwisty” kompakt, jak Megane, 308 czy Astra. Niestety ale przy kwocie blisko 70000 jego wady są aż nadto widoczne – słabe materiały wykończeniowe, średnia jakość montażu, właściwości jezdne ustępujące konkurencyjnym kompaktom. Prowadzenie w Tipo jest na poziomie segmentu B. Podobnie, jak w 301 czy Rapidzie brakuje stabilności i łatwo daje się wyprowadzić z… Czytaj więcej »

Łukasz
Gość
Łukasz

Panie Krzysztofie,
cenię Pana wiedzę i pasję, ale z tym Oplem to nie hejtujmy.
1) To fajny samochód. Naprawdę.
2) Opel jest „niemiecki” w ograniczonym zakresie. Siedziba niemiecka, ale właściciel amerykański :)
3) A w kwestii montażu Astra to samochód polski. Poskładany z bardzo dobrą jakością. Życzyłbym sobie, żeby PSA albo Renault też postawiło fabrykę u nas, ale na razie się jakoś ku temu nie zanosi…

Slonik
Gość
Slonik

Jako były (i dlatego przeszczęśliwy) posiadacz dwóch francuskich aut (Renault Clio i Citroen C-Elysee), z których każde po około 60 tys. km zaczynało sprawiać coraz większe problemy, nigdy więcej nie kupię francuskiego (a może raczej francusko-chińskiego?) szajsu. Obecnie, po trzech latach jazdy cytryną (oczywiście kupioną w salonie), wróciłem do Opla (Astra K) i nikt nigdy nie przekona mnie do powrotu do francuzów. Pomijając samą irytującą awaryjność francuzów, to w serwisach innych marek (Skoda, Fiat, Opel) nie spotkałem się z tak lekceważącym podejściem do klienta, jak w serwisach francuskich marek. A mój pierwszy Opel (Astra G), którego mam zresztą do dziś,… Czytaj więcej »

Slonik
Gość
Slonik

PS Zapomniałem o wymianie alternatora w Clio, wykonanej po „zaledwie” miesiącu od przywiezienia auta na lawecie do serwisu – tak długo, metodą podmiany kolejnych elementów, trwało szukanie przyczyny nagłego unieruchomienia samochodu.