Rok 2006 został uznany za najbezpieczniejszy pod względem liczby wypadków. Jednak jak informują statystyki przygotowane przez Komendę Główną Policji, w roku 2007 w wypadkach drogowych zginęły prawie cztery 30 osobowe klasy uczniów – 118 dzieci*. Do większości wypadków nie doszłoby, gdyby świadomość niebezpieczeństw związanych z poruszaniem się po drogach była większa. Koncesjonerzy Renault chcąc uwrażliwić swoich klientów na zagadnienia związane z bezpieczeństwem zorganizowali w punktach obsługi klienta wystawy plakatów, których autorami są dzieci biorące udział w konkursie „Bezpieczeństwo dla Wszystkich”.
„Moc przepisów poznać trzeba, żeby się na drodze nie bać” – to proste ale jak ważne przesłanie, które zawarli w swoim plakacie mali artyści – komentuje jeden z organizatorów wystawy – Plakaty sprawiają, że odbiorca się zastanawia, może będzie jechał ostrożniej, kiedy zobaczy znak, że w pobliżu jest szkoła .
Wystawa prac została zorganizowana równocześnie w salonach koncesjonerów w całej Polsce. Prace można oglądać w godzinach otwarcia przez kilka najbliższych tygodni.
Ekspozycja plakatów jest jednym z elementów programu edukacyjnego „Bezpieczeństwo dla Wszystkich”, stworzonego przez koncern Renault. W programie uczestniczy już 21 krajów i ponad 9 milionów dzieci. W Polsce program zna już ponad 600.000 dzieci. Jednym z narzędzi programu jest konkurs plastyczny, którego celem jest zaangażowanie dzieci w konkretne działania związane z poprawnym zachowaniem się na drodze. Kolejnym narzędziem wspierającym program „Bezpieczeństwo dla Wszystkich” jest nowoczesna i atrakcyjna gra dostępna na stronie www.renault.pl/bezpieczenstwo-dla-wszystkich, która skutecznie rozwija umiejętność analizy zagrożeń na drodze.
* źródło: Komenda Głowna Policji
Najnowsze komentarze