Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski na Citroënie C2-R2 byli najszybszą załogą 35. Rajdu Elmot-Remy wśród aut napędzanych na jedną oś. Zajęli jednocześnie wysokie, 16. miejsce, w klasyfikacji generalnej. Była to II runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Na liście startowej tegorocznego Elmotu znalazły się 52 załogi. Trzy spośród nich do rajdowej rywalizacji wybrały Citroëna C2-R2, samochód, który ma szansę przebojem wkroczyć na polskie odcinki specjalne. Podczas Elmotu było ich do pokonania 17 o łącznej długości 187 kilometrów.
Po pierwszym etapie i pięciu odcinkach specjalnych Piotr Maciejewski plasował się na drugiej pozycji w klasie ustępując załodze Typa/Żuk jadącej bliźniaczym samochodem. Początek drugiego dnia rajdu nie należał do bardziej doświadczonego Maciejewskiego. Okazało się jednak, że kluczem do sukcesu był rozsądek i równa jazda. Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski na mecie rajdu mogli cieszyć się ze zwycięstwa w klasie i miana najszybszej załogi rajdu wśród aut przednionapędowych. Do tego zajęli wysokie, 16. miejsce w klasyfikacji generalnej.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku, natomiast ja jestem niespecjalnie zadowolony z mojej postawy. Wczoraj jechało mi się słabo, chaotycznie, nie mogłem się skoncentrować na jeździe. Ostatecznie jednak osiągnęliśmy dobry wynik i myślę, że to przede wszystkim zasługa równej i rozważnej jazdy. Przez cały rajd staraliśmy się niczego nie popsuć a było na tyle szybko, że koledzy, aby z nami wygrać, musieli jechać na maksimum swoich możliwości i na tym przegrali. Muszę również przyznać, że w tej chwili nasze auto jest dopracowane w stu procentach i nie mam żadnych wątpliwości, że samochód jest świetny. Prowadzi się doskonale, świetnie jedzie w poślizgu i tak naprawdę jest bezawaryjny – powiedział Piotr Maciejewski na mecie rajdu.
Na drugim miejscu w klasie uplasowali się Ariel Piotrowski i Martyna Zarębska, chociaż w wynikach znaleźli się dzięki SupeRally. Dwukrotne uszkodzenie koła i wizyta w rowie na 16. odcinku specjalnym pozbawiły ich niestety szans na lepszy wynik w pierwszym wspólnym starcie w mistrzostwach Polski.
– Rajd był niezwykle trudny i wymagający. Jak na mój pierwszy start w RSMP jestem zadowolony, chociaż mieliśmy sporo przygód. Przede wszystkim dwa razy musieliśmy korzystać z SupeRally, żeby znaleźć się w klasyfikacji rajdu. Samochód spełnił nasze oczekiwania a nawet je przerósł. Jest szybki, dobrze hamuje; z niecierpliwością czekamy na kolejne starty. Myślę, że rywalizacja między Citroënami C2-R2 będzie jeszcze nabierać rumieńców – powiedział Ariel Piotrowski.
Z dobrodziejstw SupeRally skorzystała także trzecia załoga startująca w Elmocie Citroënem C2-R2. Radosław Typa i Wojciech Żuk również nie uniknęli kłopotów wykluczających ich z dalszej walki.
– Niestety tym razem nie dotarliśmy o własnych siłach do mety. Na podjeździe w Zagórzu, między budynkami ukręciła nam się półoś. Dojechaliśmy co prawda do mety odcinka, ale dalsza jazda była wykluczona. Szkoda, bo prowadziłem wśród aut napędzanych na jedną oś – mówił po rajdzie Radek Typa.
Ostatecznie skończyło się na 33. miejscu w klasyfikacji generalnej i 3. w klasie A-6.
Citroën C2-R2, to jedna z najnowszych propozycji rajdowych marki Citroën. Samochód zbudowany według specyfikacji technicznej nowej klasy R2 proponowanej przez FIA, na światowych trasach debiutował w ubiegłym roku. W Polsce po razie pierwszy mieliśmy okazję oglądać go podczas czerwcowego Rajdu Polski. Doskonałe właściwości auta i świetna jazda brytyjskiego kierowcy Krisa Meeke’a doprowadziły C2 do zwycięstwa wśród aut przednionapędowych i doskonałej, 10. pozycji w klasyfikacji generalnej. Tuż po Rajdzie Polski kilku polskich kierowców wyraziło zainteresowanie budową takiego auta. Plany udało się zrealizować, a Citroën C2-R2 ma już na swoim koncie pierwsze starty i pierwsze sukcesy na polskich trasach. Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski takim właśnie samochodem wygrali rywalizację w klasie A-6 podczas pierwszej rundy RSMP, Rajdu Magurskiego.
Bazą samochodu jest seryjna wersja Citroëna C2 VTS. Odmianę rajdową buduje się na bazie specjalnego kitu, przygotowanego przez Citroën Sport. Citroën C2-R2 wyposażony jest, między innymi, w sekwencyjną, pięcioprzełożeniową skrzynię biegów i hydrauliczny hamulec ręczny, a jego moc wynosi do 185 KM. Oddzielne zestawy elementów pozwalają przygotować samochód w wersji na rajd asfaltowy lub szutrowy.
Kolejną okazją do śledzenia rywalizacji C2-R2 będzie Rajd Polski, III runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Impreza odbędzie się w Mikołajkach w dniach 8-10 czerwca.
Partnerami programu sponsorskiego Citroën Polska są: TOTAL i MICHELIN.
Posłuchaj:
plik mp3
Najnowsze komentarze