sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën AMI z nagrodą „Technology Award”

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-07
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
120 10
0
111
UDOSTĘPNIEŃ
370
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu

Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

Citroën AMI uhonorowany nagrodą „Technology Award” w konkursie Auto Express New Car Awards 2021. Jest to najnowsze wyróżnienie dla innowacyjnego, w 100% elektrycznego rozwiązania mobilności francuskiej marki, po zwycięstwach w magazynie BBC Top Gear Electric Awards 2020 i GQ Car Awards na początku tego roku.

Unikalny, bezemisyjny AMI wyposażony jest w akumulator trakcyjny o pojemności 5,5 kWh pozwalający na uzyskanie zasięgu do 43 mil (ok. 69 km). Akumulator ten można w pełni naładować w ciągu zaledwie trzech godzin ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego.

Citroën AMI to idealny pojazd do poruszania się po mieście, z pełnym dostępem do wszystkich stref w centrum miasta i bez opłat za wjazd do centrum miasta. Dzięki ultrakompaktowej długości 2,41 m i średnicy skrętu 7,20 m podróże po mieście i parkowanie są bardzo łatwe. Oficjalnie sklasyfikowany jako elektryczny czterokołowiec, AMI jest dostępny dla wszystkich w wieku od 14 lat (we Francji; w innych krajach przepisy mogą się różnić) bez konieczności posiadania prawa jazdy. W Wielkiej Brytanii, gdzie przyznano nagrodę, wiek ten wynosi minimum 17 lat, a wymagania dotyczące prawa jazdy są takie same jak w przypadku zwykłego pojazdu pasażerskiego.

Oprócz oryginalnego dwumiejscowego AMI, w maju 2021 r. zapowiedziano poszerzenie oferty AMI w postaci nowej wersji o nazwie MY AMI CARGO – rozwiązania mobilnego przeznaczonego dla przedstawicieli usług dostawczych na ostatnim odcinku oraz innych użytkowników biznesowych działających na obszarach miejskich. Po usunięciu siedzenia pasażera MY AMI CARGO oferuje ładowność do 140 kg i maksymalną pojemność 400 litrów.

Steve Fowler, redaktor naczelny Auto Express, powiedział: „Citroën Ami bez trudu zwycięża w kategorii nagród technologicznych dzięki wyjątkowo sprytnym rozwiązaniom. Inteligentna konstrukcja i inżynieria skupia się precyzyjnie jak laser na prostocie i cenie. Idealnie sprawdza się w zatłoczonych ulicach miast; niewielki promień skrętu znakomita zwrotność mają tu większe znaczenie niż prędkość maksymalna wynosząca 28 mil na godzinę (45 km/h). Przede wszystkim jednak Ami jest ogromnie zabawne w prowadzeniu„.

Auto Express poprzez „New Car Awards” co roku nagradza najlepsze modele i technologie, po poddaniu ich rygorystycznym testom, ocenom i wnikliwej analizie przez panel ekspertów składających się z jurorów magazynu Auto Express. Podczas gdy kategorie obejmują wszystkie typy pojazdów, w tym samochody miejskie, modele luksusowe i pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi, Auto Express w ramach New Car Awards wyróżnia również innowacje, technologię i inżynierię motoryzacyjną.

Eurig Druce, dyrektor zarządzający Citroën UK, powiedział: „Bardzo mnie ucieszyła wiadomość, że Auto Express wyróżnił Citroëna AMI jako zwycięzcę „Nagrody Technologicznej” w tegorocznym konkursie New Car Awards. Citroën AMI jest świadectwem ciężkiej pracy i zaangażowania, jakie nasz zespół wkłada w rozwój technologii motoryzacyjnej i innowacji, dążąc do zapewnienia ludziom rozwiązań mobilnych spełniających wszystkie potrzeby. Cieszę się, że jurorzy doszli do analogicznych wniosków„.

Citroën UK uruchomił formularz „Zarejestruj swoje zainteresowanie” dla AMI, aby ocenić zainteresowanie opinii publicznej potencjalnym wprowadzeniem na rynek brytyjski.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën UK

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AmiCitroennagroda
Udostepnij44Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

Luksusowy DS 9 nie będzie nową limuzyną prezydenta Francji. Powód? Za mało francuski

Następny

Używane auto francuskie za 5.000 zł? Tak! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 27/2021

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Używane auto francuskie za 5.000 zł? Tak! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 27/2021

Jak ułatwić przeprowadzkę? Wynajem samochodu dostawczego i nie tylko

Renault Mégane inspirowane filmem Knight Rider

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Slawo - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Teddi - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Olek - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ralf - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.