Citroen AX Electrique miał być alternatywą dla miejskich samochodów z silnikiem spalinowym. Model trafił do produkcji w 1993 roku. Był lekki, cichy i charakteryzował się całkiem przyzwoitym zasięgiem.
Trend na samochody elektryczne małymi kroczkami, ale nabiera tempa i większość producentów albo już posiada model elektryczny w swojej ofercie albo plan, by wkrótce taki pojazd na rynek wprowadzić. Citroen już w 1993 roku zaproponował swoim klientom alternatywę dla miejskich samochodów z silnikiem spalinowym – model AX Electrique.
Citroen AX Electrique miał wiele zalet. Był lekki, jego masa wynosiła tylko 995 kg, cichy, ze względu na wykorzystanie silnika elektrycznego i jak na swoje czasy miał całkiem przyzwoity zasięg 80-90 km. AX Electrique dzielił wiele elementów ze swoim spalinowym bratem, aczkolwiek występowały pewne różnice wynikające z wykorzystania alternatywnego napędu. Model był wyposażony w gniazdo ładowania, które znajdowało się przed drzwiami pasażera, a zamiast obrotomierza, Citroen AX Electrique posiadał wskaźnik poziomu naładowania akumulatorów.
Podobnie jak w pojazdach elektrycznych dostępnych obecnie na rynku, akumulatory AX Electrique można było ładować z gniazdka domowego lub ze stacji ładowania. Tankowanie trwało ok. 6 godzin. Pojazd odzyskiwał energię po zwolnieniu pedału gazu.
Elektryczny silnik prądu stałego miał moc 20 kW i umożliwiał rozpędzenie AX-a od 0 do 50 km/h w czasie 8,3 sekundy. Jednostka nie generowała zbyt wiele ciepła, dlatego trzeba było zastosować dodatkowe ogrzewanie oparte na paliwie, aby zapewnić odpowiednią temperaturę w zimie.
Citroen wyprodukował 374 egzemplarze modelu AX Electrique. Samochód znajdował się w produkcji przez trzy lata do roku 1996. Jego następcą był Citroen Saxo Electrique, którego wyprodukowano w liczbie 2.174 sztuk.