Citroën Berlingo to jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu lekkich aut dostawczych, który cieszy się zainteresowaniem także w Polsce. W maju blisko trzy razy więcej klientów zdecydowało się na zakup modelu w porównaniu do analogicznego miesiąca 2022 roku.
Marka Citroën od wielu lat wyznaczała trendy w tym segmencie. Zaczęło się od modelu 2CV Furgon zaprezentowanego w 1950 roku. Historia modelu Berlingo, kontynuatora rodziny tych niezwykle wszechstronnych pojazdów, rozpoczyna się w 1996 r. O jego zaletach może świadczyć to, że dwukrotnie otrzymał nagrodę „International Van of the Year” – po raz pierwszy w 1997 r., a drugi raz w 2019 r. dla trzeciej generacji modelu.
Citroën Berlingo jest innowacyjny i wyraźnie zaznacza swoją odmienność, wyznaczając nowe standardy wszechstronności i funkcjonalności. Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop czy otwieranej tylnej szyby. Modyfikacje okazały się niezwykle korzystne dla stylistyki, komfortu i dynamicznych właściwości jezdnych Berlingo. Od 2021 r. można kupić także elektryczną wersję auta – ë-Berlingo. Samochód jest dostępny w wielu wersjach – od osobowego, rodzinnego pojazdu po praktycznego, towarowego vana.
Zalety tego pojazdu doceniają także klienci Citroëna. Berlingo zawsze był jednym z najbardziej popularnych i najchętniej kupowanych samochodów tej marki. Po 25 latach produkcji jego urok nie słabnie – w 2023 r. Citroën zanotował wyraźny wzrost sprzedaży obecnej generacji tego modelu na polskim rynku. Według danych SAMAR-u, od stycznia do maja 2023 roku sprzedano 230 lekkich samochodów dostawczych Berlingo, czyli o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym maju wzrost sprzedaży w tym segmencie (w porównaniu do maja 2022 r.) wyniósł blisko 280 proc.!
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze