Nowy Citroën C3 zadebiutuje oficjalnie podczas paryskiego salonu samochodowego, ale we Włoszech od wczoraj można – wyłącznie on-line – zamawiać w przedsprzedaży wyjątkową serię limitowaną – C3 Facebook. Tym samym jest to pierwszy społecznościowy samochód ;-)
Nie wiem, czy nie powinienem napisać w czasie przeszłym – „można było zamawiać”, bo klientom zaoferowano jedynie 129 egzemplarzy tego auta. Oczywiście numerowanych. Cena – 15.900 euro. Naprawdę okazyjna, o czym za chwilę.
Czy Citroën C3 Facebook jest dobrym pomysłem? W dobie wszechobecnego Internetu, w dobie Facebooka właśnie – pewnie tak. Ale warto zwrócić uwagę na coś innego. Citroën C3 może być wyposażony w kamery, z których można przesyłać zdjęcia i krótkie filmy do portali społecznościowych. To pierwszy samochód dający takie możliwości.
Oczywiście kamery te mogą też posłużyć do poważniejszych, acz mniej przyjemnych czynności – na przykład do dowodzenia tego, czyja była wina w czasie zdarzeń drogowych. Urządzenie samoczynnie zachowuje nagrania sprzed i po zdarzeniu, łącznie 90 sekund.
Citroën C3 Facebook dostępny jest (był?) tylko we Włoszech. Auto w normalnych wersjach trafi na tamtejszy rynek w listopadzie i zapewne spotka się z ciepłym przyjęciem. Od 2012 roku Citroën sprzedał łącznie około 3,5 miliona egzemplarzy C3.Ta nowa wersja z pewnością znacząco zwiększy tę ilość.
Citroën C3 Facebook wyposażony jest w nawigację z funkcją odszukiwania samochodu, gdyby ktoś zapomniał, gdzie go zostawił. Ma oczywiście 7-calowy dotykowy wyświetlacz, i Airbumpsy® na drzwiach chroniące blachę przed szkodami parkingowymi.
Citroën C3 Facebook został, jak wspomniałem, wyceniony na 15.900 euro. To znakomita cena, bo standardowo podobnie skonfigurowane auto we Włoszech kosztować będzie 19.100 euro. Pod maską jest 75-konny silnik BlueHDi z systemem Stop&Start. Biały lakier dachu wzbogacony został o stylową naklejkę, a całość świetnie łączy się z kobaltowym błękitem, na jaki pomalowano przeważającą resztę nadwozia.
Aby kupić któryś ze 129 egzemplarzy Citroëna C3 Facebook należy zarezerwować auto na stronie www.nuovac3.it, opłacić karta kaucję rezerwacyjną w wysokości 250 euro, , a później w ciągu siedmiu dni sfinalizować transakcję w salonie Citroëna. Auta będą do odbioru w pierwszy weekend listopada.
Jeśli klient ma konto na Facebooku, to dodatkowo otrzyma zestaw powitalny złożony z produktów sygnowanych przez Citroëna i Facebooka, a także weźmie udział w losowaniu wycieczki do kampusu Facebooka w Menlo Park w Kalifornii.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze