Nowy Citroen C4 Cactus PureTech 110 – najlepszy kompakt na długim dystansie

24 123

Marka spod znaku szewronów może pochwalić się dwiema nagrodami w testach długodystansowych przyznawanych przez niemiecki magazyn Auto Test. Citroen C4 Cactus PureTech 110 okazał się najlepszy w kategorii kompakt, a Citroen Berlingo PureTech 110 zwyciężył w kategorii van.

Redakcja magazynu branżowego Auto Test przyznała tegoroczne nagrody dla najlepszych samochodów na długim dystansie. W testach wzięło udział 500 pojazdów ze wszystkich segmentów. Badane pojazdy pokonały łącznie około miliona kilometrów. W ocenie uwzględniono klasyczne kryteria, takie jak: przyspieszenie, droga hamowania i zużycie paliwa, ale także jakość pojazdu, bezpieczeństwo, wpływ na środowisko i koszty eksploatacyjne. Francuska marka otrzymała dwa wyróżnienia. Najlepszym modelem w segmencie aut kompaktowych okazał się Citroen C4 Cactus PureTech 110. Citroen Berlingo PureTech 110 zajął pierwsze miejsce w kategorii van.

To nie koniec nagród dla Citroena. Renomowany instytut badań rynku JD Power oraz magazyn branżowy Auto Test ogłosiły zwycięzców niemieckiego badania kierowców. W ankiecie online przepytano 13 tys. właścicieli samochodów w Niemczech. Przedmiotem badań były samochody w wieku do trzech lat, a przede wszystkim wszelkie niedociągnięcia i problemy jakich doświadczyli kierowcy podczas użytkowania pojazdów. W rankingu modeli o najniższej częstotliwości wystąpienia awarii, Citroen C3 zajął drugie miejsce w kategorii samochodów miejskich.

Grégory Fiorio, dyrektor ds. marketingu niemieckiego oddziału Citroena odebrał nagrody podczas ceremonii we Frankfurcie. „Zadowolenie klienta oraz jakość i niezawodność naszych produktów to dla nas priorytet, dlatego jesteśmy szczególnie zadowoleni z nagród. Zarówno Citroen C4 Cactus, Berlingo, jak i C3 posiadają atrakcyjny design, są komfortowe i bogate w technologie, czyli posiadają wartości, które Citroen uosabia od momentu powstania marki przed 100 laty. Konsekwentnie podążamy tą ścieżką” – powiedział.

Wyniki konkursów zostaną opublikowane w magazynie Auto Test dostępnym ze Sport Bild (wydanie 20/2019, które pojawi się w sprzedaży 22 maja 2019) oraz w Auto Test der Kaufberater (wydanie 6/2019, które trafi do sprzedaży 29 maja 2019 r).

Źródło: Citroen Deutschland

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
21 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
15 Autorzy komentarzy
JarekZenonZenonTommo66Piotr Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gość
Gość
Gość

Tylko mógłby być większy. Jakis mocniejszy silnik i obrotomierz. A tak to całkiem ok samochód

FioleK
Gość
FioleK

Jest 130KM, generalnie samochód waży 1000-1070kg (130KM ma ponoć 1045kg) to daje około 1KM / 8kg… To tak, jakby mój Mondek miał 200KM… Według mnie mocy jest wystarczająco. Ten samochód nie ma sportowych aspiracji szczególnie ze 21cm prześwitem… Jeśli 130KM to za mało to zawsze można chipować, ponoć w porywach wychodzi na 150KM/280Nm (z 130/230).

Gość
Gość
Gość

Miałem na myśli coś innego niż 1.2

Arek
Gość
Arek

bez airbumpów Cactus przestał wyglądać…heh…nie rozumiem po co zabrali mu ten bardzo funkcjonalny gadżet…..

Gość
Gość
Gość

Przed liftem ciekawiej wyglądał. Chodź to takie bardziej kobiece auto

Roman
Gość
Roman

Tylko pogratulować Citroenowi! Jednak w żaden sposób nie mogę zrozumieć, jak ci skrupulatni Niemcy testując modele Citroena z silnikiem 1.2 PureTech 110 KM i dając im tak wysokie oceny nie zauważyli owego „globalnego problemu” tegoż silnika o którym wielokrotnie rozprawiali niektórzy internauci na tym forum. Widocznie Citroeny z silnikami 1.2 PureTech eksportowane na rynek niemiecki nie są dotknięte owym „globalnym problemem” o którym tak ochoczo pisali tutejsi znawcy, zaś na rynek polski kierowane są jakieś „eksportowe odrzuty”, w których owe silniki, a szczególnie jedna newralgiczna część pracująca w kąpieli olejowej nagminnie ulega szybkiemu zużyciu. Dlaczego tylko w Polsce, a inni… Czytaj więcej »

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Bo to właśnie taki „globalny problem”, który warto zaznaczyć na „globusie Polski” ;)

Slawo
Gość
Slawo

@Grzegorz niestety kolejny udokumentowany przypadek problemów z paskiem rozrządu: https://spidersweb.pl/autoblog/silnik-1-2-puretech-awarie/

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Nie wiem, na ile kolejny – ów Pan Bartłomiej pisał i do nas w tej sprawie. Komentarze też zamieszczał, acz w tej chwili nie pamiętam, pod jakim nickiem. Temat jest już wielomiesięczny i na pewno wypłynął w co najmniej kilku miejscach.

Slawo
Gość
Slawo

Problem dużo wcześniej wystąpił na zachodzie z racji przebiegów, ale skąd macie wiedzieć jak interesujecie się tylko naszym rynkiem. U nas dopiero pierwsze zgłoszenia zaczynają się pojawiać. Tu macie solidną dawkę informacji z francuskiego forum – wątek ma 42 podstrony: http://forum-auto.caradisiac.com/marques/Peugeot/sujet105057-1435.htm Naprawdę nie rozumiem ataku na właścicieli, których dotknął problem.

Jarek
Gość
Jarek

Właśnie po kilku latach wychodzi jaka to udana konstrukcja…

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Panie Romanie. To zdaje się wpisywać w tę popularną ostatnio w niektórych środowiskach retorykę: Zachód (Niemcy) mają lepsze paliwa, lepszą żywność (phi!), lepsze proszki do prania… A o tych ostatnich wypowiada się specjalista, który potrafi chodzić w niedoczyszczonych butach (delikatnie mówiąc), w których ma poszarpane sznurówki włożone w co drugą dziurkę…
BP, MSPANC.

maciej
Gość
maciej

bo problem tak naprawdę głównie dotyczy rocznika 2016 130 hp ,starsze i nowsze maja inne paski(producent ,skład )

Jarek
Gość
Jarek

Kupiłem cactusa we Francji w 2017 jak tam pracowałem. W tym roku drugi raz wymieniony pasek… Sprzedam ten samochód i nigdy więcej 1.2 nie kupię

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jakoś Panu nie wierzę. Z tej prostej przyczyny, że nie umiem ufać ludziom, którzy nie mogą się zdecydować na jednego nicka, tylko tworzą wpisy pod bardzo wieloma sprawiając wrażenie, że jest ich cała masa. A to ciągle Pan. Dzisiaj Jarek, ale wcześniej m.in. Janusz, Dawid, Bartosz, Kuba, Seba, Pawel, Marek, Daro i jeszcze na dokładkę Gość.
W dodatku z Pańskich wpisów wynika, że a to ma Pan BMW, a to Audi, teraz także C4 Cactusa, że miał Pan Citroena, że ma, że nie będzie miał.
Jest Pan zwykłym trollem i nic poza tym!

Tommo66
Gość
Tommo66

Panie Krzysztofie, cała ta zgraja trolli (nie mam przekonania czy to jedna i ta sama osoba) działa w myśl starej Goebbelsowskiej zasady: kłamstwo powtórzone 100 razy staje się prawdą. I można im powtarzać w kółko, że problem dotyczy kilku, może kilkunastu przypadków na 1000 egzemplarzy, że temat się wyczerpał po zmianach paska (dostawcy pasków), że zmieniono parametry dla stosowanego oleju, że skrócono interwał wymiany z 30 na 15 tys. km, że mechanicy w dwuletnich i młodszych autach z tym silnikiem nie zgłaszają usterek itd itp. A oni ciągle swoje jak zacięta płyta. Dla mnie osobiście to nudne jak diabli, bo… Czytaj więcej »

Zenon
Gość
Zenon

Większej bzdury nie słyszałem. Prawda boli

Zenon
Gość
Zenon

Trolem to jesteś pan, co na siłę zachwala te g….o. C4 Cacatus – rewelacja. O rozrządzie nie wspomnę. Brak nawiewu od strony pasażera, brak lusterek w osłonach, brak obrotomierza, szyby tylne uchylne. Drzwi po roku na gwarancji ASO wymieniają bo rdza żre w szybkim. Naprawdę rewelacja. I pan jeszcze krytykuje VAG . Robią badziew, a ludzie siwy nabierają.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

To, że kolega lubi ziemniaki a ktoś woli ryż, to nie powód żeby mieć pretensje. Podobnie ze wspomnianymi nawiewami, osłonami, uchylnymi szybami i tym – nieszczęsnym – obrotomierzem. Wiele razy już pisałem, że nie jest to rzecz niezbędna, ale jak ktoś jest zapatrzony tylko w czubek swojego nosa i wszystko musi być dokładnie takie, jak sobie wyobraża to potem mamy takie idiotyczne posty jak kolegi @Zenon.
Może kolega ruszy trochę szarą masą i przestanie krytykować wszystkich i wszystko. Czasami zachowujecie się jak stare przekupy z Kleparza….
Więcej luzu.
PS. techniczny dyletant jako kierowca wszystko zepsuje – nawet łańcuchowy rozrząd…

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Najpierw niech Pan się nauczy pisać po polsku, potem się czegoś dowie w temacie, w którym zabiera Pan głos, a dopiero potem niech Pan krytykuje.
Nie podoba się Panu C4 Cactus, to niech go Pan nie kupuje.
Tylko jedno Pan dobrze napisał- VAG robi badziew ;-)

Gość
Gość
Gość

Kolegi z 2018 i właśnie w serwisie z tym paskiem. Więc nic się nie zmieniło. W serwisie mowa że jest to już norma i odradzaja ten silnik

Piotr
Gość
Piotr

No to w końcu problemem jest pasek czy silnik? Jak pasek, to nie wiem skąd ta awantura, wymienić i po kłopocie. Konkurencyjne koncerny borykały się nie z takimi problemami i im to nie zaszkodziło.

Roman
Gość
Roman

W jakim serwisie! Czyżby w serwisie u Pana Mietka w garażu obsługującym wszystkie dostępne na rynku marki samochodów osobowych, a najlepiej samochody pełnoletnie. Ja gdy piszę lub ktoś zapyta o jakichś sprawach związanych z serwisowaniem samochodów koncernu PSA to podaję nazwę, adres i telefon serwisu, który przynajmniej moim zdaniem jest kompetentny i myślący przy naprawach samochodów, bo nie chcę być gołosłowny.

Jarek
Gość
Jarek

W każdym autoryzowanym serwisie !!! Tylko nie mówią tego oficjalnie :( bo nie mogą

Proszę poszukać w internecie na forach, wpisów jest coraz więcej – i nie wszyscy to trolle :)
Panie Romanie i Panie Grzegorzu – silniki 1.2 puretech cały czas mają problem z paskiem rozrządu, a postawa producentów aut z tymi silnikami jest ich antyreklamą :(
Ja osobiście każdemu będę odradzał kupno aut z tymi silnikami :(