Konferencję prasową i start całej imprezy zaplanowano na godzinę 10:30. Nowy model Citroena wzbudził ogromną ciekawość mediów, dlatego też większość z ponad stu dziennikarzy pojawiła się na długo przed wyznaczoną godziną, zastawiając cały przygotowany parking najróżniejszymi wozami. Mglisty poranek i przelotne opady deszczu towarzyszyły nam w drodze do namiotu recepcyjnego a potem do namiotu głównego. Z lekkim opóźnieniem rozpoczęła się konferencją, na której początkowo przemawiał dyrektor generalny Citroen Polska, pan P. Claverol. Opowiedział o sytuacji Citroen w kraju i za granicą a potem oddał głos głównemu prowadzącemu, czyli panu Markowi Nawareckiemu. Rozpoczęła się właściwa prezentacja.
Drugą ciekawostką jest zawieszenie pneumatyczne. Podkreślamy pneumatyczne, bo wcześniej niektóre media podawały informacje o tym, że jest to zawieszenie hydropneumatyczne. W Citroenie C4 Picasso mamy tylną oś opartą o zawieszenie pneumatyczne, rozwiązanie to zwiększa komfort jazdy , pozwala utrzymać stały prześwit niezależnie od zawieszenia a przy okazji daje możliwość opuszczania tyłu samochodu w celu załadowania bagażnika. Przy okazji bagażnika warto wspomnieć o dwóch rzeczach – auto przy 7 siedzeniach ma zaledwie nieco ponad 200 litrów jego pojemności, ale już złożenie tylnich 2 foteli, co robi się w kilka sekund, daje ponad 500 litrowy bagażnik a jeśli złożymy wszystkie fotele (równie szybko) to uzyskamy prawie 2000 litrów bagażnika! I płaską podłogę – rzecz genialna.
Można by wiele pisać o samochodzie i o szczegółowo omawianych jego cechach podczas prezentacji, ale od tego są dane techniczne i zdjęcia.
Rozbudowane sterowanie funkcjami samochodu – w tle widać ekran 4-strefowej klimatyzacji
Przemawia dyrektor generalny Citroen Polska
Ceny samochodu zaczynają się od 75 tysięcy złotych (wersja X z silnikiem 1.8), najdroższy C4 Picasso to wydatek 115 tysięcy (wersja Exclusive 2.0 Hdi). Są to ceny promocyjne, na czas premiery auta.
Najnowsze komentarze