Citroën Co-Expérience to nowa usługa Citroëna – teraz będziesz mógł wypróbować samochód, który chcesz kupić, u osoby, która już nim jeździ!
Obecnie klienci coraz częściej wymieniają się doświadczeniami. Citroën przechodzi więc do nowego etapu: po uruchomieniu usługi Citroën Advisor Marka proponuje swoim potencjalnym klientom możliwość przetestowania modelu Citroëna, który zamierzają kupić, u osoby, który już taki model posiada!
Usługa ta, nazwana Citroën Co-Expérience, doskonale wpisuje się w obecny styl życia. Proponuje wymianę opinii „w warunkach rzeczywistych”, bez udziału sprzedawcy.
To nowe podejście promuje bliskość i zaangażowanie społeczności użytkowników, i zmienia tradycyjny model operacji kupna samochodu. Jest oryginalne i w pełni zgodne z hasłem Citroëna: „Inspired by you”*!
Wymiana doświadczeń między klientami szeroko się rozpowszechnia. Sieci społecznościowe, strony internetowe z opiniami, fora użytkowników… Rewolucja cyfrowa sprawiła, że dzielenie się doświadczeniem stanowi nowy rodzaj zachowania przy podejmowaniu decyzji o zakupie, a tym samym zmienia tradycyjny model kupowania. Jest to nowy trend, który jest wyrazem potrzeby bliskości i konieczności wzajemnego upewniania się pomiędzy ludźmi, wychodzący poza zwyczajowe argumenty przedstawiane przez sprzedawcę marki. Więc dlaczego sprowadzać tę rzeczywistość tylko do przestrzeni cyfrowej? Citroën, wierny zasadzie „Inspired by you”*, zdecydował się poszerzyć doświadczenie klienta o nową usługę jazd testowych pomiędzy prywatnymi użytkownikami: Citroën Co-Expérience.
Jej zasada? Bezpośrednie skontaktowanie potencjalnego klienta, który chce kupić model marki Citroën, z klientem, ambasadorem marki, który jest właścicielem takiego modelu, w celu wypróbowania jego pojazdu.
Płynące z niej korzyści? Z perspektywy klienta zainteresowanego kupnem jest to gwarancja wiarygodnego i przejrzystego testu, bez udziału handlowca, tylko z podobnym do niego klientem. Taka bliskość będzie sprzyjać wymianie konkretnych opinii na temat sposobów wykorzystania pojazdu, uzyskania porad dotyczących użytkowania, itp. Dla osoby, która wyraża zgodę na udostępnienie do testów swojego Citroëna, jest to również, poza faktem uzyskania statusu ambasadora marki, okazja do otrzymania bonusów za przeprowadzane testy (bony zniżkowe, itp.). Jest to więc korzystne rozwiązanie typu „win-win” z realną wartością dodaną dla klientów i dla Citroëna, który, po wprowadzeniu programu Citroën Advisor, coraz szerzej wykorzystuje zaangażowanie różnych społeczności.
Marka wdraża tę nową usługę testów pomiędzy użytkownikami prywatnymi dla swojego miejskiego samochodu elektrycznego C-ZERO, wychodząc z założenia, że klient, który jest już jego użytkownikiem, potrafi najlepiej opowiedzieć o wykorzystaniu pojazdu elektrycznego, udzielić rad i rozwiać obawy związane z tym rodzajem napędu.
Citroën pozyskał również klientów ambasadorów modelu Berlingo – społeczności, która również bardzo chętnie przedstawi wszystkie korzyści płynące z temat codziennego użytkowania tego kombivana Marki.
Usługa ta jest uzupełnieniem tradycyjnej jazdy testowej, proponowanej przez salony sprzedaży, i będzie rozwijana obejmując inne modele gamy, w szczególności przyszłe pojazdy Marki, aby klienci z grupy „Early adopters”** mogli również stać się ich ambasadorami!
Nowa usługa, zaprezentowana w maju br. w Paryżu podczas 5. Campusu Citroëna na temat doświadczenia klienta, bazuje na francuskim start-upie Demooz, którego platforma internetowa umożliwia łączenie przyszłych nabywców produktu z jego obecnymi użytkownikami po to, żeby oprzeć się na ich opiniach i wypróbować produkt w rzeczywistych warunkach użytkowania.
Usługa Citroën Co-Expérience powstała w ramach prac Business Lab PSA , którego misją jest wypróbowywanie i przekształcanie nowych zwyczajów w świecie motoryzacji, między innymi dzięki współpracy ze start-upami.
*”Inspired by you”: inspirowany Tobą
**”Early adopters”: pierwsi nabywcy produktów nowo wprowadzonych na rynek
WIĘCEJ INFORMACJI
Aby zapoznać się z usługą testów pomiędzy użytkownikami prywatnymi Citroën Co-Expérience:
– model C-ZERO : http://bit.ly/2gFyeqY
– model Berlingo : http://bit.ly/2gLgT3C
Marka CITROËN
Citroën jest od 1919 roku producentem samochodów, wyróżniającym się kreatywnością i śmiałą wizją. Samochody marki charakteryzuje unikatowy styl, zastosowanie najnowszych technologii i komfort jazdy. Citroën tworzy samochody wsłuchując się w potrzeby użytkowników („people minded”) dzięki czemu oferuje samochody stanowiące odpowiedź na wymagania kolejnych epok. Marka dba również o relacje ze swoimi klientami, zwłaszcza dzięki stronie internetowej z opiniami klientów CITROËN ADVISOR, czy ofercie wynajmu samochodów (Citroën Rent&Smile, Earn&Drive, itd.).
Dziś Citroën należy do czołowych producentów samochodów na świecie. Citroën to 10 tysięcy punktów sprzedaży i obsługi posprzedażnej w niemal 80 krajach i ponad 1,1 miliona samochodów sprzedanych w 2016 roku.
Citroën zdobył 8 tytułów mistrza świata WRC konstruktorów oraz po raz trzeci tytuł mistrza świata konstruktorów WTCC FIA w 2016 roku.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze