Citroën DS jest jedną ze światowych ikon motoryzacji, bardzo często zdobywając pierwsze miejsce w zestawieniach aut, które zmieniły świat. Jaki jest tego powód i czy zasługuje na takie traktowanie? Oto dziesięć powodów, dla których DS to naprawdę bogini czerech kółek.
Zawieszenie hydropneumatyczne o najwyższym stopniu komfortu
Hydropneumatyka a więc magiczne kule wypełnione azotem, znakomicie izolujące od drogi, to podstawa legendy DS. Nawet dzisiaj nie ma samochodów, które mogłyby dorównać mu pod tym względem. Wjeżdżasz na asfalt, drogę żwirową czy z kamieniami – nie ma znaczenia. Unosisz się w swoim DS nad powierzchnią tak, jakbyś leciał. Nie ma cienia przesady w tym, że jest to najwyższa forma odizolowania od nawierzchni a uczucie bycia w latającym dywanem dominuje.
Komfortowe wnętrze
Citroën DS jest autem ze wszechmiar komfortowym. W środku witają cię kanapy, miękkie, obszerne, wygodne i zachęcające niesamowicie do długich podróży. To luksus, który nie pozwala by go kończyć.
Aerodynamiczny kształt i piękne detale
Nadwozie DS bardzo mocno różniło się od tego, co pokazywano w 1955 roku na rynku. Wrażenie było takie, jakby na paryskim Motor Show wylądował statek kosmiczny. Większość aut wtedy dostępnych nadal korzystała ze wzorców przedwojennych! DS ma też wiele pięknych unikalnych detali.
Niesamowita przyjemność z jazdy
Chociaż DS nie jest najcichszy ani najszybszy to jednak jazda nim dostarczała wrażeń nie z tego świata. Nie dało się tego porównać z niczym innym: lot nad jezdnią, miękkie siedzenia, panoramiczne widoki!
Ponadczasowość
Citroën DS jest autem zdecydowanie ponadczasowym i nawet dzisiaj wygląda pięknie. Widać, że jest to produkt innej epoki, ale harmonijne kształty i opływowa sylwetka, która zwęża się ku tyłowi, są bardzo udane.
Łatwość obsługi
Citroën DS był projektowany tak, aby łatwo było nim podróżować i łatwo obsługiwać. Które inne auto ma odkręcany na jedną śrubę błotnik?
Bezpieczeństwo
DS ma kolejną wielką zaletę – hydropneumatyka zapewniała wysokie bezpieczeństwo nawet wtedy, gdy przebite były koła. Najdobitniej przekonał się o tym general Charles de Gaulle, który uniknął zamachu właśnie dzięki DS.
Lekka konstrukcja
Citroën DS ma lekką konstrukcję – między innymi dzięki dachowi z tworzywa sztucznego. Auto było projektowane tak, aby maksymalnie wykorzystać nową konstrukcję, zaproponowaną przez inżynierów.
Stały prześwit, regulowana wysokość.
Konsekwencją zawieszenia hydropneumatycznego jest stały prześwit, niezależny od obciążenia. DS można też wjechać w teren, bo regulacja wysokości zawieszenia to standard. Żadne auto konkurencji tego nie miało.
Legenda
Citroën DS stał się legendą także dzięki obecności w kulturze. Liczne dzieła, wychwalające mode, znani i lubiani jeżdżący DS., filmy, sztuki, zdjęcia… jest tego mnóstwo!
DS jest legendą – i zawsze nią będzie.
Najnowsze komentarze