Citroën DS był reklamowany jako luksusowy samochód z niezwykłym komfortem jazdy. Co dokładnie umieszczał producent w swoich materiałach promocyjnych? Poczytajcie:
Citroën DS to legenda motoryzacji. Samochód, który zaprezentowano w 1955 roku na paryskich targach motoryzacyjnych, był istną sensacją. Tłumy ludzi gromadziły się, aby go zobaczyć. Premierę porównywano z lądowaniem statku kosmicznego a konkurencja była przerażona, że Citroën wyprodukował tak zaawansowany samochód. Inżynierowie Volkswagena doszli do wniosku, że nigdy nie dogonią Francuzów!
DS był szeroko reklamowany w prasie. W jaki sposób?
„Przestronne, luksusowe zakwaterowanie dla pięciu osób. Niezakłócona widoczność dookoła. Wyposażone w dopasowane, miękkie wykładziny. Unikalne możliwości oświetlenia, nawet na zakrętach. Płynna kontrola ogrzewania i dopływu świeżego powietrza. Niskie rachunki za paliwo. Mocna jednolita konstrukcja stalowa. Napęd na przednie koła. Ekskluzywne hydropneumatyczne zawieszenie Citroëna zapewniające niezrównany komfort i przyczepność. Opony Michelin XAS.
Citroëna można mieć już za 1524 funty – a do wyboru jest jeszcze 12 innych modeli. Obsługę techniczną zapewnia ogólnokrajowa sieć autoryzowanych dealerów Citroëna.
Zaawansowana specyfikacja wszystkich modeli „D” obejmuje:
- hydropneumatyczne zawieszenie samopoziomujące,
- napęd na przednie koła,
- mocne wspomagane hamulce,
- precyzyjny zębatkowy układ kierowniczy (wspomaganie w standardzie),
- opony radialne Michelin XAS,
- pięciomiejscowe wnętrze,
- jednobryłowe nadwozie ze zdejmowanymi panelami,
- opcjonalne samopoziomujące się reflektory główne i kierunkowe reflektory pomocnicze,
- odchylane fotele przednie (z wyjątkiem Familiale),
- elektroniczny obrotomierz,
- automatyczna regulacja poziomu i kontrola prześwitu,
- nadwozie ze stali nierdzewnej,
- nagrzewnica”
Najnowsze komentarze