Peugeot i Citroën mają jeszcze długą drogę do przebycia w Brazylii, zanim osiągną cel zdobycia 5% udziału w rynku i pojawienia się w rankingu 10 najlepiej sprzedających się tam marek. Po świetnym początku w 2022 roku, dwie francuskie marki Stellantis straciły sprzedaż i udział w rynku w 2023 roku. Podobnie było w innych krajach.
W 2022 roku łączny udział marek Citroën i Peugeot w Brazylii wyniósł 3,77%. Rok później było to już 3,08%. Spadek wynika wprost ze zmniejszenia ilości sprzedawanych samochodów. O ile Peugeot sprzedał w 2022 r. łącznie 41.767 nowych aut, to już w 2023 r. było to 34.910 szt. Citroën odnotował z kolei lekki wzrost, ale razem, z uwagi na spadki w Peugeot, udział w rynku spada.
Ambitne cele grupy Stellantis na Brazylię to zwiększenie udziałów do 5%. Jest to jednak mało realne – wzrosty ilościowe musiałyby być bardzo duże a konkurencja jest tutaj bardzo silna. Brazylia pod pewnymi względami przypomina też Indie – to przede wszystkim rynek ceny, co wynika z niższej siły nabywczej.
Zestawienie sprzedaży samochodów marek Citroën i Peugeot w Brazylii: lata 2022 i 2023
Sprzedaż 2023 |
Udział w rynku |
Sprzedaż 2022 |
Udział w rynku |
|
Peugeot |
34.910 |
1,60% |
41.767 |
2,13% |
Samochody osobowe |
31.034 |
1,80% |
35.950 |
2,28% |
Samochody dostawcze |
3.876 |
0,84% |
5.817 |
1,52% |
Citroën |
32.280 |
1,48% |
32.121 |
1,64% |
Samochody osobowe |
30.433 |
1,77% |
29.291 |
1,85% |
Samochody dostawcze |
1.837 |
0,40% |
2.830 |
0,74% |
Razem |
67.190 |
3,08% |
73.888 |
3,77% |
Szansą na wzrost sprzedaży są nowe modele. Po dość dobrym przyjęciu w zeszłym roku Citroëna C3, teraz pojawi się nowy Citroën C3 Aircross. Zobaczymy też jak przyjmie się nowy Peugeot 2008, produkowany lokalnie.
Najnowsze komentarze