Z ponad 45.200 rejestracjami od początku roku (samochody osobowe i dostawcze), Citroën Italia potwierdził pod koniec sierpnia doskonałe wyniki handlowe i odnotował udział w rynku na poziomie 4,7%, w czym zasługa także doskonałych wyników sierpnia, kiedy to marka uzyskała udział w rynku na poziomie 5,1%.
W segmencie samochodów osobowych, z udziałem w rynku na poziomie 4,7% osiągniętym w sierpniu, Citroën Italia osiągnął od początku roku udział w rynku na poziomie 4,5%. Wśród samochodów osobowych sukces kontynuuje Citroën C3. Bestseller marki w swoim segmencie w sierpniu zajmuje drugie miejsce (po Lancii Ypsilon), a od początku roku umacnia się na trzeciej pozycji. Również na całym rynku włoskim (samochody i pojazdy użytkowe) C3 zajmuje trzecie miejsce od początku roku. Świetnie sprzedaje się też Citroën Ami – ten elektryczny czterokołowiek znajduje się na szczycie sprzedaży swojego segmentu.
Jeśli chodzi o lekkie pojazdy użytkowe, również dzięki znakomitemu ósmemu miesiącowi, w którym marka zajmuje trzecie miejsce z udziałem w rynku na poziomie 8,2%, na koniec pierwszych ośmiu miesięcy 2022 roku Citroën pozostaje na piątym miejscu w rankingu marek z udziałem rynkowym na poziomie 6,3%.
Sprawdź, jak sprzedawały się samochody marki Citroën w tym samym okresie w Polsce
Niekwestionowany bestseller marki sygnowanej szewronami, Citroën C3, potwierdza swój sukces komercyjny: w swoim segmencie w sierpniu zajął drugie miejsce i potwierdził swoje trzecie miejsce od początku roku, z udziałem rynkowym na poziomie 11,7%. Biorąc pod uwagę cały rynek samochodowy, w sierpniu Citroën C3 pozostaje w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech. Nawet na całym włoskim rynku (samochody i pojazdy użytkowe) Citroën C3 osiąga doskonałe wyniki, zajmując trzecie miejsce w ujęciu danych od początku roku.
Drugi najlepiej sprzedający się samochód marki we Włoszech, SUV Citroën C3 Aircross, również utrzymywał się w pierwszej dziesiątce swojego segmentu pod koniec sierpnia, gdzie w sierpniu wspiął się na ósme miejsce.
Niedawno wprowadzony na rynek we włoskich salonach nowy SUV Citroën C5 Aircross zarejestrował już ponad 2.500 zamówień.
Flagowy model marki, nowy Citroën C5 X w wersji Hybrid Plug-In (stanowiącej ponad 71% miksu sprzedaży) również w sierpniu potwierdził swoje drugie miejsce w swoim segmencie (z udziałem prawie 31%) i trzecie miejsce od początku roku.
Doskonałe wyniki w sierpniu zostały też osiągnięte przez Citroëna C4: biorąc pod uwagę wszystkie silniki model w swoim segmencie osiąga udział 7,9% i awansuje na piąte miejsce. Wersja zeroemisyjna, Citroën ë-C4 utrzymuje się na piątym miejscu, zarówno w sierpniu, jak iw pierwszych ośmiu miesiącach roku.
Citroën ë-Berlingo również otrzymuje bardzo pozytywne opinie włoskiej opinii publicznej. W sierpniu awansuje na 2. miejsce w swoim segmencie z udziałem 20%, a od początku roku potwierdza się w Top 3 swojego segmentu z udziałem ponad 19%.
Pod koniec sierpnia w 100% elektryczny Citroën Ami w wynikach skumulowanych za osiem miesięcy potwierdził się na pierwszym miejscu w segmencie lekkich czterokołowców elektrycznych z udziałem w tym segmencie wynoszącym ponad 58% oraz na pierwszym miejscu w segmencie czterokołowców lekkich w ogóle z udziałem ponad 29%.
Sprawdź ofertę na samochody Citroëna w Polsce
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze, Citroën we Włoszech kontynuuje trend wzrostowy: w sierpniu osiągnął udział w rynku na poziomie 8,2%, awansując na trzecie miejsce w rankingu. Te doskonałe wyniki pozwalają Citroënowi potwierdzić swoje piąte miejsce w rankingu marek od początku roku, z udziałem, który wzrósł do 6,3%. Wszystkie modele z gamy lekkich samochodów dostawczych Citroëna odniosły w sierpniu znaczny sukces w swoich segmentach: Citroën Berlingo, Citroën Jumpy i Citroën Jumper zajęły odpowiednio czwarte, trzecie i piąte miejsce w swoich segmentach. Przede wszystkim wyróżnia się Citroën C3 Van, który w sierpniu zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie z wyjątkowym udziałem 38,5%, a także od początku roku pozostaje na pierwszym miejscu w swojej kategorii z udziałem prawie 30%.
Citroën sprzedał we Włoszech w sierpniu 3.345 samochodów osobowych, o 93,0% więcej, niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Niestety wyniki skumulowane są wciąż na minusie (spadek o -23,5%) przy wyniku 38.520 aut (wyłącznie osobowe), ale w tym drugim przypadku spośród dziesięciu marek o największej sprzedaży tylko jedna – Dacia – wykazała wzrost (+19,1%). Wszystkie pozostałe wciąż notują spadki, większość o podobnej wartości, jak Citroën.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze