W czerwcu Citroën zajął trzecie miejsce w krajowym zestawieniu sprzedaży w kategorii Samochody Osobowe i Lekkie Samochody Dostawcze. Marka osiągnęła wolumen sprzedaży na poziomie 1.871 sztuk, co oznacza solidny wzrost o 120,6% w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku (prawie trzykrotnie lepsza dynamika niż na całym portugalskim rynku, który urósł o 44%), i wykroiła dla siebie 7,4% udziału w rynku.
Wyniki sprzedażowe kilku modeli marki spod znaku szewronów zapewniły w tym miesiącu pozycję lidera lub wicelidera w odpowiednich segmentach: C3 Aircross w pierwszej dwójce segmentu B-SUV; C4 w pierwszej dwójce segmentu C-berline i lider wśród modeli ogólnych; oraz ë-C4 w pierwszej dwójce sedanów C-BEV.
Citroën Berlingo Van był najlepiej sprzedającym się vanem w Portugalii w szóstym miesiącu 2023 roku, z 591 zarejestrowanymi egzemplarzami, co gwarantuje udział na poziomie 18,3%. W pierwszym półroczu Citroën umocnił swoją pozycję wicelidera sprzedaży na rynku lekkich aut użytkowych z 2.025 sprzedanymi egzemplarzami i udziałem w rynku na poziomie 14,8%. ë-Berlingo Van był również liderem Citroëna na rynku BEV dla pojazdów użytkowych, ze znaczącym udziałem rynkowym na poziomie 31,5%.
Do tej pory, w pierwszej połowie 2023 roku, Citroën zarejestrował 7.151 samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych, co gwarantuje udział rynkowy na poziomie 5,8%.
Warto podkreślić doskonałą dynamikę sprzedaży pojazdów użytkowych Citroëna w szóstym miesiącu 2023 roku. W gamie prym wiedzie samochód dostawczy Berlingo Van, produkt „Made in Mangualde”. Według danych ACAP, marka była liderem sprzedaży w miesiącu, sprzedając 645 sztuk, odnotowując znaczący wzrost sprzedaży o 189,2%, również trzykrotnie wyższy niż wzrost portugalskiego rynku w tym segmencie (+62,3%). W efekcie Citroën uzyskał 20,3% udziałów w tymże rynku.
W ujęciu globalnym (samochody osobowe + lekkie pojazdy dostawcze) w pierwszej połowie roku Citroën odnotował sprzedaż 7.152 aut, w tym zarówno wersje z silnikami termicznymi, jak i elektrycznymi, co zagwarantowało francuskiej marce udział w rynku na poziomie 5,8%.
Trzy osobowe modele Citroëna osiągnęły w czerwcu znakomite pozycje, wicelidera w swoich segmentach: C3 Aircross zakończył miesiąc w pierwszej dwójce w segmencie B-SUV, na tej samej pozycji, co C4 w segmencie C-berline, wyrastając też na lidera wśród modeli ogólnych. Jeśli chodzi o w 100% elektrycznego ë-C4, bezemisyjny model był drugim najlepiej sprzedającym się autem o nadwoziu berline w segmencie C-BEV z 569 zarejestrowanymi egzemplarzami.
W gamie lekkich pojazdów użytkowych niekwestionowanym liderem jest Citroën Berlingo Van, model, który znalazł się na szczycie czerwcowego zestawienia sprzedaży z 581 zarejestrowanymi egzemplarzami i udziałem na poziomie 18,3%. Ten wolumen obejmuje 130 egzemplarzy w 100% elektrycznego Citroëna ë-Berlingo Van, z oferty aut bezemisyjnych, która stopniowo poprawia swój status wśród zelektryfikowanej oferty skierowanej do klientów profesjonalnych. W rzeczywistości Citroën był liderem na rynku elektrycznych pojazdów użytkowych (BEV) w czerwcu, z 74 sprzedanymi egzemplarzami i znaczącym udziałem rynkowym na poziomie 31,5%.
Sprawdź oferty na samochody Citroëna w Polsce
Warto również wspomnieć o wynikach Citroëna Ami, czterokołowca, który pozostaje niedościgniony pod względem sprzedaży w swojej kategorii. W czerwcu sprzedano 44 sztuki, co zagwarantowało mu solidny udział rynkowy w wysokości 42,9%. Dodając te autka do skumulowanej liczby okazuje się, że w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku Ami ma już 226 zarejestrowanych egzemplarzy w Portugalii, co daje udział w rynku na poziomie 31,5%.
Należy pamiętać, że ten środek mobilności par excellence był bohaterem jednego z wydarzeń na rynku krajowym w zeszłym miesiącu, kiedy 50 sztuk nowego My Ami Buggy przeznaczonych na rynek krajowy zostało wyprzedanych w ciągu 3 godzin i 10 minut. Najszybszy klient z Portugalii, który ukończył ten proces, potrzebował zaledwie 2 minut i 19 sekund na zakup pojazdu. Te pięćdziesiąt żądnych przygód jednostek jest częścią partii 1.000 sztuk, które zostały rozprowadzone na głównych rynkach w Europie, z których wszystkie zostały przydzielone właścicielom w ciągu około 10 godzin.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze