Po rozmowach z przedstawicielami Citroën Racing, potwierdzono, że wszystkie C4 WRC biorące udział w tym rajdzie zostały złożone w identyczny sposób. W związku z powyższym Zespół Sędziów Sportowych postanowił nałożyć karę doliczając jedną minutę do osiągniętych czasów całemu zespołowi CWRT (Loeb / Elena, Sordo / Marti i Ogier / Ingrassia).
Olivier Quesnel, Dyrektor Citroën Racing: Akceptujemy tę decyzję podjętą na podstawie zdjęcia części, która nie była zgodna z homologacją. Różnica ta nie miała jednak wpływu na takie parametry jak osiągi czy niezawodność samochodu. Jest to po prostu wynik administracyjnego błędu i nie oznacza to w żadnym wypadku chęci oszustwa. W swoim imieniu jak również w imieniu teamu chciałbym przeprosić Sébastiena Loeba i Daniela Elenę, którzy odnieśli w ten weekend wspaniałe zwycięstwo na odcinkach specjalnych.
Sébastien Loeb: Jestem oczywiście zawiedziony, ale należy zawsze przestrzegać regulaminu sportowego zawodów. Teraz zamiast tracić jeden punkt do Mikko Hirvonena, mam aż 5-punktów do odrobienia. To komplikuje sprawę w kontekście walki o zdobycie szóstego tytułu, ale wciąż z taką samą sportową chęcią wygrywania przystąpimy do Rajdu Hiszpanii.
Klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Australii (rundy 10/12):
1. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus 2h53’06”5
2. Loeb/Elena Citroën C4 +47”5
3. Sordo/Marti Citroën C4 +1’04”6
4. Latvala/Antilla Ford Focus + 1’52”0
5. Ogier/Ingrassia Citroën C4 + 2’23”3
6. Wilson/Martin Ford Focus +5’26”3
7. H. Solberg/Menkerud Ford Focus +7’17”8
8. Villagra/Perez Companc Ford Focus +7’39”4
Klasyfikacja oficjalna Kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2009 po rundzie 10/12:
1. Mikko Hirvonen – 78
2. Sébastien Loeb – 73
3. Dani Sordo – 50
4. Jari-Matti Latvala – 36
5. Henning Solberg – 29
6. Petter Solberg – 25
7. Matthew Wilson – 23
8. Sébastien Ogier – 20
9. Federico Villagra – 15
10. Conrad Rautenbach – 8
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze