Citroën wyprzedza rynek samochodów w Wielkiej Brytanii w 2019 roku, a jego miejski model C3 znów znajduje się na szczycie listy sprzedaży jako najlepiej sprzedający się samochód marki we wrześniu. Ofensywa SUV-ów Citroëna również przynosi owoce, dzięki nowym SUV-om C5 Aircross i C3 Aircross, zajmującym w rankingu marki odpowiednio 2. i 3. miejsce pod względem liczby rejestracji samochodów we wrześniu.
W porównaniu z całym brytyjskim rynkiem samochodów osobowych, który spadł o 2,5% w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r., sprzedaż Citroëna wzrosła o 2,6% w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku. W rezultacie udział Citroëna w rynku samochodów osobowych w Wielkiej Brytanii nadal rośnie, a marka odnotowała w tym samym okresie wzrost udziału w rynku o 2,3 punktu procentowego.
Imponujące wyniki Citroëna w tym roku są efektem wysokiej sprzedaży nowego SUV-a C5 Aircross, najnowszego modelu, który rozszerza młodzieńczą linię francuskiej marki. Wrzesień 2019 roku był najsilniejszym miesiącem tego flagowego modelu od czasu jego premiery w Wielkiej Brytanii na początku roku. W efekcie C5 Aircross zapewnił sobie drugie miejsce w brytyjskiej gamie samochodów Citroëna pod względem liczby rejestracji we wrześniu.
Producenta niewątpliwie cieszy popyt na najwyższe poziomy wyposażenia nowego SUV-a C5 Aircross. Ponad 98% brytyjskich nabywców decyduje się na dwie wersje Flair i Flair+. We wrześniu 2019 r. kupujący w Wielkiej Brytanii wybierali te najwyższe poziomy wyposażenia ciesząc się takimi funkcjami jak Citroën ConnectedCAM®, częściowo skórzana tapicerka, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, kolorowa kamera cofania, monitorowanie martwego pola i automatyczne parkowanie bez użycia rąk – wszystko to w standardzie. Praktyczny i wygodny, z wiodącą w swojej klasie modułowością, nowy SUV C5 Aircross stał się ulubionym samochodem rodzinnym wśród kierowców w Wielkiej Brytanii.
Bardzo dobrze sprzedają się w Wielkiej Brytanii także inne modele Citroëna – C3 Aircross oraz C4 Cactus. Wzrosty ich sprzedaży wyniosły odpowiednio 8% i 16% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Także tutaj klienci bardzo chętnie zamawiają najlepiej wyposażone odmiany. Wersja wyposażeniowa Flair stanowiła we wrześniu 70% sprzedaży C3 Aircrossa i 77% C4 Cactusa.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze