Citroën Xsara VTS z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 167 KM była jednym z aut, które budziły sporo emocji. Eleganckie kształty i mocny napęd przy relatywnie niskiej masie własnej czyniły z niej atrakcyjną propozycję. Dzisiaj to prawdziwa rzadkość.
Citroën Xsara VTS to uosobienie dyskrecji. Nie ma tutaj nic ostentacyjnego a sportowy charakter zdradza tylko spojler, felgi oraz niewielki napis na tylnej klapie. Poza tym to eleganckie nadwozie, harmonijne kształty i aerodynamiczna sylwetka oraz charakterystyczne dla tamtych czasów obłe wnętrze. Kluczem do przyjemności była dwulitrowa jednostka benzynowa, z której konstruktorzy uzyskali 167 KM. Trwała i łatwa w serwisowaniu była szczytem marzeń w tamtych czasach.
W latach 1997-2004 wyprodukowano 11 tysięcy sztuk tego ciekawego auta. Świetnie zestrojone zawieszenie z samoskrętną tylną osią pozwalało na więcej, niż większość konkurencji a silnik XU10J4RS zapewniał bardzo dobre osiągi, w tym prędkość maksymalną powyżej 220 km/h i przyspieszenie do setki w 8,7 sekundy – tu procentowało lekkie nadwozie. Dla osób, które nie chciały sportowych wrażeń w ofercie pozostawały 1.8 16V o mocy 112 KM i 1.9 TD 90 KM. Niedługo później w do gamy Xsary doszła jeszcze 137-konna benzyna.
Zobacz: Testy samochodów Citroën. Pomiary, opinie, spalanie
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
W roku 2000 Xsara przeszła facelifting, który dodał nieco charakteru nadwoziu. W 2001 roku sukcesy zespołu Citroëna w WRC napędziły sprzedaż Xsary, wyprodukowano wtedy blisko 3.000 szt. tego ciekawego samochodu w wersji VTS. Jednak była to już końcówka produkcji, w 2004 roku zadebiutował nowy C4, który przynajmniej wizualnie był znacznie nowocześniejszy od Xsary, a również oferował dwulitrową benzynę.
Dzisiaj Xsara to już niestety rzadkość. Oferowane są śladowe ilości tych ciekawych aut, a z silnikiem dwulitrowym, to już prawdziwy biały kruk. Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanej Xsary.
Najnowsze komentarze