czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Coraz wyraźniejsze plany PSA względem Indii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-05-15
w Citroen, Peugeot, PSA, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
14 0
1
12
UDOSTĘPNIEŃ
39
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

O tym, że Grupa PSA planuje powrócić do Indii pisaliśmy już parę razy. W styczniu ubiegłego roku wspominaliśmy o nawiązaniu współpracy z indyjskim parterem, CK Birla Group. Trzy tygodnie później pisaliśmy o przejęciu marki Ambassador. W grudniu zdradziliśmy, że Francuzi chcieliby oferować na lokalnym rynku auto w cenie rzędu 400.000 rupii, czyli na poziomie Renault Kwida.

Dziś wiemy, że plany PSA idą w tym właśnie kierunku. Francuski koncern zlecił firmie badawczo-rozwojowej Tata Consultancy Services (TCS) zaprojektowanie tanich samochodów dostosowanych do siły nabywczej klientów w Indiach i na innych wschodzących rynkach. Jak łatwo się domyślić, TCS wchodzi w skład koncernu Tata. Samochód ma kosztować nie więcej niż połowę tego, jakie są koszty produkcji we Francji. Carlos Tavares był w Indiach przez trzy dni w połowie kwietnia. Prezes PSA doskonale zdaje sobie sprawę, że w nadchodzących latach Indie będą znaczącym rynkiem na motoryzacyjnej mapie świata.

O zaoferowaniu przez PSA marki niskokosztowej mówi się już od ładnych kilku lat. Koncern dotychczas nie zdecydował się na taki krok. Powodem były obawy o utratę pozycji już produkowanych marek. Jak się jednak okazuje wcale nie musi tak być. Idealnym przykładem jest tutaj Grupa Renault, która pod macierzystą marką oferuje na rykach wschodzących niskokosztowego Kwida. Nie tylko nie traci zaufania i prestiżu, ale buduje swoją pozycję i zarabia pieniądze!

Grupa PSA wybrała przed paroma laty wariant pośredni. Na wybrane rynki wprowadziła nieskomplikowane modele Citroën C-Elysee i Peugeot 301. Zostały dobrze przyjęte, nawet u nas, ale w niektórych krajach brak wersji kombi przekreśla możliwość osiągnięcia rynkowego sukcesu. Tak jest m.in. w Polsce. Sedany mogą się podobać, są dość praktyczne, ale ten typ nadwozia w Polsce i paru innych krajach już furory nie robi. Wersja kombi, albo chociaż hatchback mogłaby znacząco poprawić sprzedaż. Ale takiej wersji nie ma.

W efekcie więc Grupa PSA szuka rynków wschodzących, na których tani samochód sprzedawał się będzie jak świeże bułeczki. Co więcej – na tychże rynkach da się sprzedawać dziesiątki, a wręcz setki tysięcy takich aut rocznie! Stąd decyzje, o których dziś wspominamy.

Grupa Renault najpierw spróbowała z Dacią. Okazało się, że to świetny pomysł, a ryzyko deprecjacji marki wiodącej ograniczono oferując Logana, Sandero, a potem kolejne modele głównie pod marką Dacia. Potem przyszedł czas na Renault Kwida, auto ultraniskokosztowe. I jest kolejny przebój. Nic dziwnego, że i PSA chce podjąć podobne wyzwanie. Trzymamy kciuki, żeby się udało!

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 301AzjaC-ElyseeCitroenKwidPeugeotPSARenaultSandero
Udostepnij5Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Citroën (Grand) C4 Picasso z kolejną nagrodą

Następny

5 urodziny Miłośników Francuzów

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

5 urodziny Miłośników Francuzów

PSA odnotowuje znaczny wzrost obrotów w pierwszym kwartale 2018

Renault Sport Days na torze w Poznaniu na 120-lecie Renault

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.