niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Grupa PSA kupiła markę Ambassador

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-02-13
w Peugeot, PSA, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
82 6
2
97
UDOSTĘPNIEŃ
250
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

Pamiętacie reklamę, w której młody człowiek pracowicie przerabiał samochód tak, że w efekcie wyszedł mu oczekiwany przez niego Peugeot 206, znany mu z prospektu reklamowego? Dla tych, którzy nie pamiętają przypominamy ten film, bo klip, jak przystało na Francuzów, był genialny. Samochodem przerabianym na 206-tkę był Ambassador.

Co w tym dziwnego? Pewnie nic – to popularny model w Indiach, bazujący zresztą na Morrisie Oxford III. Ambassador był produkowany przez firmę Hindustan Motors przez całe dziesięciolecia. Owszem, modernizowano go, acz z czasem coraz bardziej odstawał od światowych standardów. Ale przez te wszystkie lata stał się w Indiach bardzo popularny – kochali go taksówkarze, klasa polityczna i zwykli Hindusi.

Teraz marka Ambassador została od Hindustan Motors wykupiona przez Grupę PSA. Nie tylko marka, ale i wszelkie znaki towarowe z nią związane. Hindustan Motors pieniądze uzyskane z tej transakcji wykorzysta na spłatę zobowiązań. A co zrobi z marką Ambassador Grupa PSA?

Na razie zamierzenia francuskiego koncernu są nieznane, ale niedawno ogłoszono, że koncern powraca do Indii. Podpisano umowę z Birla Group, na mocy której w Chennai montowane będą auta PSA, acz nie wiadomo jeszcze, jakie modele. Przejęcie marki Ambassador może oznaczać produkcję samochodów pod tą znaną i lubianą w Indiach nazwą. Byłoby to niezłe rozwiązanie – pozwalałoby produkować proste i tanie auta bez ryzyka utraty reputacji nazw własnego koncernu. A że marka jest w Indiach doskonale znana, to i kwestie marketingowe byłyby tańsze.

Ambassador dla Hindusów, to mniej więcej to samo, co Citroën 2CV dla Francuzów. To legenda motoryzacji, model, który zmotoryzował Indie. Produkowany od lat 50. XX wieku jest doskonale znany w całym kraju. Teraz ta marka przeszła w ręce Francuzów i to za niewygórowaną kwotę 11 milionów euro! Pieniądze pomijalne!

Grupa PSA zamierza na koniec dekady produkować w Indiach 100.000 samochodów rocznie. Na pewno zaoferuje też modele pod własnymi markami (Citroën, DS, Peugeot), ale kluczem do sukcesu w Indiach są dziś tanie modele. Widać to doskonale po liderach rynku, do których momentalnie doskoczył Renault z Kwidem. Podejrzewamy, że Grupa PSA zrobi podobną woltę – będzie oferować modele droższe dla dynamicznie rozwijającej się hinduskiej klasy średniej, a dla mniej zamożnych zaoferuje któreś z prostych aut. I będzie ono sprzedawane jako Ambassador.

Taka taktyka ma szansę powodzenia. W Indiach w roku 2014 (akurat tym samym, w którym zaprzestano produkcji Ambassadora) na 1.000 mieszkańców przypadało 22 samochody, 30-krotnie mniej, niż w Europie Zachodniej. Dziś ten odsetek jest wyższy, ale tak naprawdę nieznacznie. Posunięcie Grupy PSA z zakupem marki Ambassador może się okazać jedną z lepszych transakcji tej dekady w branży motoryzacyjnej.

Trzymamy kciuki!

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 206AmbassadorAzjaCitroenDSPeugeotPSA
Udostepnij52Tweet19Udostepnij5
Poprzedni

Craig Breen i Scott Martin osiągają cel

Następny

Blokady na pijanych kierowców

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Blokady na pijanych kierowców

Fan Klub Peugeot 205 – wyprawa do Włoch

Spacetourer 4X4 Ë Concept: przygoda z klasą

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Robert - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Jakman - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.