Drugie półrocze 2023 roku Fiat rozpoczął tak samo, jak zakończył poprzednie: na szczycie brazylijskiego rynku. Ponadto marka odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży. W lipcu zarejestrowano w Brazylii 44.393 sztuki, co oznacza wzrost o 2.021 egzemplarzy w porównaniu z poprzednim miesiącem. Dzięki takim miesięcznym wynikom Fiat jest na szczycie sprzedaży już 31. miesiąc z rzędu, czyli ponad dwa i pół roku. Co więcej – skumulowana sprzedaż za siedem miesięcy przekroczyła w tym kraju ćwierć miliona aut włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis!
W lipcu marka zapewniła sobie również 20,6% udziału w rynku i umieściła trzy modele wśród bestsellerów w kraju. To Fiaty Strada, Argo i Mobi. Również w siódmym miesiącu roku Fiat zdobył pozycję lidera na rynku detalicznym (sprzedaż do klientów indywidualnych) z 19,1% udziałem w tym segmencie rynku i zarejestrował ponad 22.156 sztuk, wyprzedzając drugą markę w stawce o 4.437 sztuk. Ponadto wykazał 10,9% wzrost wolumenu sprzedaży w tym kanale dystrybucji. Fiat zapewnił sobie również pozycję lidera w segmencie pick-upów z 41,5% udziałem i vanów z 38% udziałem w tej kategorii.
„Fiat jest marką numer jeden na świecie w ramach Stellantis pod względem ilości, a także najszybciej rosnącą. Ponadto jest bestsellerem w Ameryce Południowej. Co więcej, Brazylia jest naszym największym rynkiem na świecie. Zdobycie szczytu jest powodem do dumy dla każdej marki, w każdym sektorze, ale utrzymanie się na pierwszym miejscu na podium przez tak długi czas to niesamowita satysfakcja. Wiemy, że co roku przybywają nowi gracze, ale i my nie stoimy w miejscu. Fiat nieustannie wprowadza na rynek innowacje. Będziemy mieli drugi semestr pełen nowości, aby jeszcze bardziej zwiększyć nasz rynkowy udział” – uzupełnia Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata w Ameryce Południowej.
Podsumowując wyniki dotychczasowych miesięcy 2023 roku, Fiat również radzi sobie dobrze, utrzymując pozycję lidera z 21,8% udziałem w rynku i 251.228 zarejestrowanymi samochodami, co daje ponad 72 tys. sztuk przewagi nad drugim miejscem. Fiat jest również najlepiej sprzedającym się samochodem w Brazylii, ze Stradą, która ma zarejestrowanych 60.931 sztuk. Argo i Mobi uzupełniają wyniki Fiata w grupie 10 najlepiej sprzedających się modeli w kraju, zajmując odpowiednio siódme i ósme miejsce.
Zobacz, skąd Fiat czerpie inspiracje dla nazw modeli w Ameryce Południowej?
W 2023 roku marka demonstruje swoją siłę i znaczenie w różnych segmentach. W kategorii hatchbacków Fiat osiągnął pierwszą pozycję z 78.181 sprzedanymi egzemplarzami i 23,7% udziałem. Niemal ćwierć rynku w tym segmencie należy w Brazylii do włoskiej marki! Fiat wyróżniał się również w kategorii pick-upów, w której odnotował znaczącą liczbę 90.353 sprzedanych egzemplarzy, co stanowi udział w rynku na poziomie aż 42,6%. W segmencie samochodów dostawczych Fiat nie pozostawał daleko w tyle, zajmując pierwsze miejsce z 11.861 sprzedanymi egzemplarzami i znaczącym udziałem w rynku wynoszącym 39,9%.
A to jeszcze nie koniec: marka zdobyła w tym roku pozycję lidera zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i w sprzedaży dla klientów biznesowych. W detalu sprzedano 107.351 pojazdów i 17,2% udziału w kanale. W sprzedaży flotowej Fiat sprzedał ponad 143.876 sztuk i uzyskuje 27,3% udziału w tym kanale. Łącznie daje to ponad ćwierć miliona samochodów dostarczonych klientom w ciągu zaledwie siedmiu miesięcy bieżącego roku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze