Podobno tak. Ale w tym wypadku zubożenie, to mało powiedziane – Citroën ID z XXI wieku ma być po prostu kompaktowym sedanem z gamy samochodów budżetowych. Może nie będzie to bezpośredni rywal Dacii Logan, pozycjonowanej tak naprawdę w segmencie B (choć czasem również w C, co jest nieporozumieniem), ale ID ma być Citroënem bez licznych bajerów. Szacuje się, że będzie miał ok. 4,5 metra długości.
Na razie trudno powiedzieć, czy to globalny projekt, bo ID może być adresowany tylko na niektóre rynki. Prace nad nim są jednak podobno bardzo zaawansowane, a pierwsze egzemplarze mają zjechać z taśm produkcyjnych przed przyszłorocznymi wakacjami.
Gdzie będzie produkowany Citroën ID? Jak twierdzą rosyjskie media, do montażu auta przygotowują się zakłady w podmoskiewskiej Kałudze, które w chwili obecnej produkują Citroëna C4 i Peugeota 308. Przewiduje się, że ten kompaktowy sedan kosztować może ok. 450.000 rubli, czyli przy dzisiejszym średnim kursie NBP, około 48.000 zł. Nie będzie to więc samochód wyjątkowo budżetowy.
Dla porównania Nowy Citroën C4 kosztuje w Rosji od 554.900 rubli.
Czy nowy Citroën ID ma szanse trafić do Polski? Raczej nie, bowiem w naszym kraju sedany sprzedają się niespecjalnie. Oferowany jednak będzie zapewne na rynkach Europy Wschodniej, może w Turcji, a docelowo pewnie także w Chinach.
KG
Najnowsze komentarze