Czy starsze samochody opłaca się serwisować w Autoryzowanych Stacjach Obsługi? Raport na ten temat przygotował Związek Dealerów Samochodów.
Raport, który przygotował Związek Dealerów Samochodów wraz z AutoDNA, objął analizę ofert sprzedaży 30 najczęściej rejestrowanych modeli samochodów w Polsce, porównując ogłoszenia zamieszczane na popularnych portalach.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
W celu zachowania wysokiej jakości próby, wybór marek, modeli i roczników został podyktowany ilością pojazdów poruszających się po naszych drogach – tutaj w określeniu najpopularniejszych samochodów pomogła autorom baza danych CEP. Z badania zostały także wyeliminowane samochody znajdujące się poza terytorium Polski, skrajnie wysoko lub bardzo nisko wycenione, a także te uszkodzone i niesprawne mechanicznie. Kluczowym kryterium była deklaracja mówiąca o tym, czy samochód był serwisowany w ASO czy warsztatach niezależnych.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Raport „Serwis w ASO – wpływ na cenę samochodu używanego” zawiera dane ze 180 kombinacji najpopularniejszych w Polsce modeli i roczników samochodów i pokazuje jasno, że obsługa używanego w ASO może się opłacać. Procentowy wzrost cen pojazdów serwisowanych w serwisach autoryzowanych w stosunku do tych obsługiwanych przez warsztaty niezależne, po uśrednieniu wszystkich roczników i modeli wziętych pod uwagę, to aż 10%.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Europa, Azja, Nowa Zelandia, Ameryka Południowa, Australia
Zaskoczeniem może być też wysoki wzrost cen starszych roczników. Przykładowo, dla modeli z roku 2010, ceny pojazdów serwisowanych w ASO były często wyższe o 20%, a średnia dla tego rocznika wyniosła ponad 11%.
Raport można pobrać ze strony Związku Dealerów Samochodów.
źródło: ZDS
Najnowsze komentarze