Trwa 6 edycja akcji „Kaszanka”, która rozpoczęła się od małego kulinarnego żartu i doprowadziła do zakupu pięciu samochodów osobowych oraz kilkudziesięciu urządzeń medycznych dla Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych. We flocie placówki jeździ Dacia Duster.
Akcja „Kaszanka” rozpoczęła się w 2018 roku żartobliwym wyzwaniem. Marcin Gortat zadeklarował, że jeśli ktoś znajdzie Amerykanina, który zje kaszankę zasmażaną z jajkiem, przekaże mu 1000 dolarów. Chętnego na kulinarne wrażenia z Polski znalazł amerykański korespondent RMF-FM, Paweł Żuchowski. Obiecana kwota została przekazana do Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych i zapoczątkowała wspaniałą akcję nazwaną na cześć wyzwania rzuconego przez polskiego koszykarza NBA. W tym roku jest już szósta edycja akcji a więc „Kaszanka 6.0”.
Paweł Żuchowski podsumował poprzednie edycje postem na platformie X. Krótki filmik prezentuje flotę zakupioną w ramach dotychczasowych akcji.
Nie ma zbyt wielu takich okazji, by uchwycić pięć naszych aut w jednym miejscu. To samochody, które kupiliśmy dla dziecięcego hospicjum w ramach akcji KASZANKA. Samochody każdego dnia dojeżdżają do małych pacjentów. W grudniu wszystko wskazuje na to placówka otrzyma od nas… pic.twitter.com/3E5mIQssPh
— Paweł Żuchowski (@p_zuchowski) November 12, 2023
Pojazdy, w tym m.in. Dacia Duster pozwalają dojechać lekarzom, pielęgniarkom oraz rehabilitantom do domów chorych dzieci. Samochód jest niezbędnym narzędziem w domowej opiece hospicyjnej. Oprócz pojazdów zbiórka pozwoliła na zakup sprzętu medycznego: respiratorów i asystorów kaszlu.
Finał akcji Kaszanka 6.0 już w grudniu 2023 roku. Zbiórkę pieniędzy możecie śledzić pod linkiem.
Najnowsze komentarze