środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-20
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
3.4k 176
29
3k
UDOSTĘPNIEŃ
10.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Dacia Jogger to budżetowy siedmioosobowy samochód, który dobrze odnajduje się w roli auta dla rodziny lub do firmy. Siedem miejsc jest pełnowymiarowych, zmieszczą się tu wygodnie nawet dorośli a rozstaw osi to imponujące prawie 2,9 metra.

Auto Świat prowadzi długodystansowy test Joggera w wersji ze 110-konnym silnikiem. Niedawno pojawiła się tam recenzja z jazd autorstwa Krzysztofa Słomskiego, w której znalazłem kilka twierdzeń, z którymi nie mogę się zgodzić, zwłaszcza że aktualnie mamy Joggera w redakcji.

  1. „Raczej nikt się za tym autem nie odwróci”

Zauważyłem, że wręcz przeciwnie! Nie raz i nie dwa byłem świadkiem, że Jogger bardzo mocno zwraca uwagę i ludzie się za nim odwracają. Być może ze względu, że jest to nowy model, być może ze względu na podobieństwo tylnych świateł do rozwiązań Volvo, a być może po prostu się podoba.

  1. „Pozytywnym zaskoczeniem są też LED-owe reflektory – te najprostsze, ale zawsze”

Zastanawiam się, co autor miał na myśli, używając słowa najprostsze. Reflektory w Joggerze w nocy sprawdzają się znakomicie. Auto jest budżetowe, ale tutaj na oświetlenie nie można narzekać. Owe przednie LEDy świecą mocno, równomiernie, światło jest w tonacji lekko niebieskawej.

3. „Pierwszy raz zdziwiłem się, gdy otworzyłem bagażnik. Testujemy wersję 7-miejscową, więc znajdują się w nim dwa dodatkowe fotele. To normalne, ale myślałem, że dziś standardem jest ich chowanie w podłodze, żeby nie przeszkadzały, gdy nie są wykorzystywane. Myliłem się, Dacia zaoszczędziła i trzeba kombinować”

Rzeczywiście, fotele w Dacii albo się składają na pół, i zostawiają wtedy sporo przestrzeni bagażowej, ale jednak zmniejszonej, albo trzeba je wyjąć. Tylko czy w aucie budżetowym można oczekiwać skomplikowanej konstrukcji albo podwójnej podłogi? Bez przesady – ma być tanio i jest tanio. Chcesz cały bagażnik – trudno, fotele trzeba wyjąć.

6. „To samo dotyczy koła zapasowego, które jest umieszczone pod nadwoziem (jak w pick-upach czy dostawczakach). Nie chciałbym złapać gumy przy niesprzyjającej pogodzie”

Rozwiązanie z kołem zapasowym pod podłogą ma swoje zalety panie redaktorze i było stosowane w wielu francuskich samochodach. Koło nie zajmuje przestrzeni bagażowej, a brudne zdejmowane zepsute nie ubłoci bagażnika, więc argument o pogodzie jest średnio trafiony.

7. „Ponadto po godzinie jazdy siedzisko okazało się zbyt miękkie i męczące w dłuższej podróży”

Siedzenia w Joggerze są rzeczywiście bardziej miękkie niż „kamienie” oferowane przez Skodę albo inne samochody wykonane w niemieckim stylu, ale zdecydowanie się nie zgadzam z oceną, że męczące. Ja uwielbiam te miękkie fotele i akurat ich miękkość wcale nie męczy mnie w podróży. Wręcz odwrotnie. Torturą byłoby dla mnie jechanie na twardych!

8. „W ruchu miejskim przeszkadzają grube przednie i środkowe słupki, które skutecznie ograniczają widoczność. To niebezpieczne podczas skręcania w prawo, gdy musimy przejechać przez drogę rowerową”

Trudno mi się zgodzić z oceną grubości słupków, bo są raczej standardowe, podobnie jak w wielu innych autach. Zupełnie natomiast nie rozumiem tego odniesienia do drogi rowerowej – to na nią patrzy się przez słupek a nie przez szybę boczną w momencie dojeżdżania do skrętu? Ciekawe.

9. „Osobiście rozważyłbym kupno czegoś lepszego z drugiej ręki, ale rozumiem osoby/firmy wybierające Dacie. W przypadku Joggera dostaną nowe, duże auto w rozsądnej cenie, które ma sprawdzoną technikę od Renault i jest wyposażone w najpotrzebniejsze rzeczy. Jeśli jednak oczekujesz czegoś więcej (np. wyższego komfortu, lepszych osiągów czy wykonania), to Dacia nie będzie najlepszym rozwiązaniem”

Z taką oceną mogę się zgodzić, poza wzmianką o aucie używanym. Porównywanie nowego i używanego auta ma swoich zwolenników i przeciwników, ja uważam, że nowy samochód powinien być porównywany jednak do innego nowego.

Jogger jest samochodem budżetowym o przyzwoitych osiągach, w pełni potwierdzam w tym miejscu ocenę redaktora naczelnego, Krzysztofa Gregorczyka, który w pierwszym teście sporo o tym pisał. Komfortu, rozumianego jako sensowne zawieszenie i spore wnętrze, też nie zabraknie. Za to autorowi zabrakło chyba trochę dystansu lub długo jeździł autami znacznie wyższej klasy, które z racji wyższej ceny będą niewątpliwie od Joggera pod paroma względami lepsze – np. cichsze.

10. Albo dobrze, albo tanio?

Nie, Jogger robi to dobrze i przystępnie cenowo, przy wszystkich swoich zaletach i wadach jest wyborem rozsądnym.

Artykuł Krzysztofa Słomskiego przeczytacie tutaj.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaJogger
Udostepnij1213Tweet758Udostepnij212
Poprzedni

Citroen 2CV mógł trafić do Polski już w 1957 roku!

Następny

Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Nowe Renault Megane E-Tech Electric

Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: "Chcemy rozsądku, nie kosztów"

Renault Megane E-Tech Electic, straż pożarna

Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech

Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na... Florydzie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.