Dacia Jogger Hybrid z napędem o mocy 140 KM została przetestowana przez dziennikarzy francuskiego magazynu L’Argus na dystansie 2.500 kilometrów. To wystarczająco dużo, aby wyrobić sobie opinię na temat tego auta.
Zacznijmy od kosztów eksploatacji – według autorów testu i biorąc pod uwagę francuskie ceny, przejechanie 2.500 kilometrów było droższe o ponad 20%, niż gdyby tą samą podróż odbywać Jogger wyposażonym w instalację LPG. Niezły wynik, biorąc pod uwagę, że trasa obejmowała autostrady i góry. Realne spalanie na tym dystansie wyniosło średnio 6,2 litra na 100 kilometrów. Gdy Jogger poruszał się w samym mieście, spalanie było niższe, oscylując wokół 5,2 litra na 100 kilometrów. Nieźle!
Autorom testu podobał się przede wszystkim napęd, który chwalili za płynną jazdę w mieście i na drogach podmiejskich. Najmniej korzystnie wypada on w górach, gdy silnik spalinowy musi sobie radzić z większym obciążeniem a w czasie długich podjazdów nie może korzystać z dodatkowej energii w silniku elektrycznym. To chyba najsłabsza strona Joggera (i hybryd tego typu w ogóle).
Dziennikarze chwalą również rozsądne zużycie paliwa. 140 KM pod maską, spory obciążony samochód a mimo to spalanie było, szczególnie w mieście, wypadało bardzo korzystnie a i średnia z całej trasy, z górami i autostradami włącznie, wypadła dobrze. Dużą zaletą Joggera okazał się też komfort automatycznej skrzyni biegów z wieloma trybami pracy. W zdecydowanej większości przypadków pracowała ona płynnie i przyjemnie.
Największy minus Joggera to wspomniane już osiągi w górach. Tutaj hybryda po prostu się nie sprawdza (podjazdy!). Powyżej 130 km/h zaczyna się robić głośno (wrażenie subiektywne, nie było pomiarów). Wyciszenie silnika mogłoby być lepsze.
Podsumowując, dziennikarze magazynu L’Argus chwalą Joggera. Podkreślają jego spory zasięg – 700-800 km między tankowania, dużą ilość miejsca na pokładzie i znakomity stosunek ceny do możliwości.
W Polsce hybrydowej wersji tego samochodu na razie nie ma w ofercie, producent zapowiada jej wprowadzenie na przełomie 2023 i 2024 roku. 80% polskich klientów wybiera LPG jako sposób napędu. Co ciekawe, w przypadku Joggera obserwuje się też wyższy udział firm wśród klientów, niż dla pozostałych modeli takich jak Duster czy Sandero. Skonfiguruj swoją Dacię Jogger teraz.
zródło: L’argus
Najnowsze komentarze