Dzięki opracowaniu prawdziwego wielotrybowego rozwiązania hybrydowego, a nie tylko zelektryfikowanego silnika spalinowego, Jogger HYBRID 140 oferuje :
- Systematyczne uruchamianie w trakcji elektrycznej.
- Przyjemność z jazdy w każdych warunkach dzięki rozszerzonym możliwościom jazdy elektrycznej, także podczas przyspieszania.
- Niskie zużycie paliwa, w szczególności dzięki automatycznej skrzyni biegów z przekładnią bezsprzęgłową
- Skuteczne hamowanie odzyskowe i wysoka zdolność ładowania akumulatorów. Połączony wynik doświadczenia zdobytego przez Grupę Renault w Formule 1 i w pojazdach elektrycznych.
Dzięki tym zaletom Jogger HYBRID 140 może zapewnić do 80% czasu jazdy po mieście w trybie w pełni elektrycznym, przy oszczędności paliwa do 40% w cyklu miejskim (w porównaniu z analogicznym pojazdem spalinowym w cyklu miejskim, bez zmiany nawyków jazdy).
Zwalnianie i hamowanie pozwala odzyskać energię kinetyczną i przekształcić ją w energię elektryczną w celu regeneracji akumulatora. Akumulator może być również doładowywany przez silnik spalinowy, zgodnie z prawami zarządzania energią zaprojektowanymi tak, aby w tym przypadku (np. gdy Jogger jedzie po autostradzie) wykorzystywał on swoją optymalną prędkość sprawności (dostarczana moc w stosunku do zużytego paliwa).
Dzięki temu, za każdym razem, gdy wytworzona energia przekracza zapotrzebowanie na moc, akumulator jest doładowywany. Ta nadwyżka energii może być następnie wykorzystana do odciążenia silnika spalinowego, gdy pedał gazu jest mocno wciśnięty, lub do zapewnienia w 100% elektrycznej jazdy podczas miejskiego przejazdu po zaprogramowanej trasie.
Innowacyjna skrzynia biegów, która sprzyja szybkiej reakcji
Dzięki powiązaniu z silnikami elektrycznymi, ta bezsprzęgłowa skrzynia biegów umożliwia w 100% elektryczną trakcję podczas ruszania. To znacznie zmniejsza przerwy w przyspieszaniu podczas zmiany biegów, co korzystnie wpływa na komfort jazdy i wydajność przyspieszenia.
W Polsce Dacia Jogger Hybrid dostępna będzie od przełomu 2023 i 2024 r. Najpopularniejszym rodzajem napędu pozostaje wersja z fabryczną instalacją LPG.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze