Granx Prix w klasyfikacji generalnej
1. Audi
2. Dacia
3. Mercedes Benz
Nagrody w poszczególnych kategoriach
Koszt użytkownia: Dacia
Jakość produktu: Audi
Design: Mercedes Benz i Honda
Nagrody za kampanię reklamową
Najlepsze wprowadzenie produktu w telewizji: Dacia (Dacia Duster)
Najlepsza reklama telewizyjna: Renault (Renault Twingo)
Najlepsza kampania reklamowa w prasie: BMW (Joy)
Główne wnioski płynące z tych dwóch badań
Stosunek do marek: emocjonalne podejście, entuzjazm i zaufanie między wobec marki.
Z badania "Car 360" 2010 wynika, że przywiązanie odbiorców do ich marek samochodów pozostaje na wysokim poziomie. Dwie trzecie klientów jest bardzo przywiązanych do marki. Fanów łączy z samochodem coś w rodzaju związku emocjonalnego. Kryteria wyboru to przyjemność z jazdy, osobowość i charakter, atrakcyjny design). 34% to partnerzy marki, którzy naprawdę cieszą samochodem i nie chcą od niej odejść. Tylko 20% klientów nie ma żadnych związków z marką, następny samochód może być z dowolnej innej firmy.
Reklama marek samochodów:
Telewizja nadal ważna, ale coraz większe znaczenie ma internet.
Pod względem skuteczności reklamy, badania w 2010 r. telewizja nadal jest medium wyboru, ale tuż za nią plasuje się internet, którego znaczenie coraz bardziej rośnie. Branża motoryzacyjna dostrzega ten trend i w roku 2010 pojawiło się mnóstwo aktywności ściśle internetowych – dedykowane strony, kampanie interaktywne, aplikacje na telefony komórkowe i marketing wirusowy. Firmy dostrzegają potencjał młodych klientów, którzy nie oglądają telewizji i tworzą przekaz uzupełniający tv lub nawet go zastępujący.
W ramach badań analizowano satysfakcję, zamiar polecania samochodu, przywiązanie do marki oraz przewagi konkurencyjne. W badaniu wzięły 24 marki i blisko 4 tysiące kierowców. Badania przeprowadzono na kierowcach, którzy kupili swoje auto w latach 2005-2009.
Informacje o prowadzących badania:
Journal de l’Automobile to założony w 1979 tygodnik motoryzacyjny, lider rynku prasowego oraz internetowego we Francji. Firma TNS Sofres jest to wiodąca firma francuskiego rynku badań marketingowych oraz opinii.
Źródło: TNS
Najnowsze komentarze