Dacia Sandeto to najlepiej sprzedający się samochód w Europie dla klientów indywidualnych od 2017 roku. Trzy generacje i coraz większa renoma tego modelu, który stał się obowiązkowym punktem na rynku motoryzacyjnym. Tajemnice jej sukcesu? Oczywiście bardzo atrakcyjna cena, ale także współczesny design wyrażający solidność, jakość i nowoczesność, a także rozsądne rozwiązania, które często stosowała jako pierwsza.
Aby móc wybrać nowy samochód w dobrej cenie i z rozsądkiem. Pojechać tam, gdzie się chce, obrać trudną drogę, cieszyć się miastem i okolicą, samemu, w parze lub z rodziną, z jednym tylko modelem. Dacia Sandero spełnia wszystkie te potrzeby i jest w stanie zrealizować pomysły kierowcy i pasażerów. Ten model to coś więcej niż tylko samochód, to rynkowy pierwszy wybór klientów prywatnych co roku w Europie od 2017 roku. Ale jak ten model, który pojawił się w 2008 roku, zdołał przez trzy generacje przekonać do siebie tych wszystkich nabywców (2,6 mln sprzedanych egzemplarzy!) różnych typologii, nie zmieniając swoich podstawowych wartości?
Zobacz: Dacia Sandero Streetway – jedyny taki egzemplarz na świecie!
Pierwsze kroki
Przede wszystkim cofnijmy się w czasie, aby zrozumieć genezę sukcesu Sandero. Po wejściu na rynek Logana w 2004 roku, w 2008 roku Dacia postanowiła wprowadzić na rynek kolejny rewolucyjny model: Sandero, solidny, zwinny samochód miejski stworzony dla każdego. Rok później pojawiła się wersja Stepway, zwiastująca pierwsze kroki marki w kierunku jazdy w terenie. Dzięki dobrym proporcjom, dużemu prześwitowi, praktyczności i przystępnej cenie stał się ulubieńcem oszczędnych nabywców. W 2012 roku pojawia się druga generacja, a jej nowe funkcje bezpieczeństwa zwiększają pewność siebie. Sandero staje się najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych w Europie od 2017 roku.
W 2021 roku historia sukcesu jest kontynuowana przez trzecią generację Sandero, która zyskuje na atrakcyjności dzięki bardziej asertywnej i współczesnej stylistyce, a także sprytnemu nowemu wyposażeniu. Krótko mówiąc, jest dobrze i nadal przystępnie.
Zobacz: Dacia Sandero najbardziej niezawodnym i bezawaryjnym samochodem
„Wprowadzenie na rynek Sandero umożliwiło marce Dacia zrobienie dużego kroku naprzód i rozwój. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2008 roku, zawsze dbaliśmy o odnawianie tego projektu, zachowując pewną czystość linii, ale dodając nowoczesność, dynamikę i solidność z każdą nową generacją” – opowiada David Durand, dyrektor projektowy Dacia
Warto zauważyć, że wersja Dacia Sandero Stepway przekroczyła wszelkie oczekiwania producenta. Wszechstronny, bardziej praktyczny niż tradycyjny samochód miejski do jazdy w terenie, ale mniej imponujący niż SUV, zdobył wszystkich odbiorców. Dziś 66% Sandero jest sprzedawanych jako Stepway.
Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 2,6 mln sztuk. Pierwsza piątka krajów, w których Sandero jest sprzedawany w Europie to Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania. Jeśli chodzi o silniki, to 42% sprzedaży to obecnie ECO-G LPG bi-fuel. I mały sekret produkcyjny: Dacia Sandero jest produkowana w trzech fabrykach, na czterech liniach. W efekcie co minutę z linii produkcyjnej zjeżdża pojazd.
Zobacz: Dacia Sandero najpopularniejszym autem w Europie
Sandero, pionier w dziedzinie inteligentnych rozwiązań
Ale ten sukces nie jest przypadkowy. Kiedy menedżerowie ds. inżynierii, projektowania i produktu Dacii decydują się na zaprojektowanie nowego modelu, z poszanowaniem DNA, dzięki któremu marka odniosła tak wielki sukces, żadne wyzwanie ich nie powstrzymuje. Wszystkie rozwiązania są badane pod mikroskopem, aby dojść do tych, które najlepiej odpowiadają klientom, czyli są najbardziej praktyczne w najbardziej przystępnej cenie na rynku.
10 przykładów inteligentnego projektowania:
Oto dziesięć przykładów projektowania do kosztów i inteligentnych rozwiązań, które przyczyniły się do reputacji i sukcesu handlowego Sandero.
1/ Modułowe belki dachowe. Poprzez proste przesunięcie elementów mocujących można przekształcić podłużne belki dachowe w belki poprzeczne. Nie ma potrzeby kupowania dodatkowego bagażnika dachowego, aby zainstalować box dachowy, rowery lub narty. Innowacja ta pojawiła się po raz pierwszy w Sandero Stepway trzeciej generacji w gamie Dacii. Następnie będzie ona wprowadzana do innych modeli.
2/ System Media Control, dzięki któremu kierowca oprócz radia może wykorzystać własny smartfon jako ekran multimedialny w samochodzie. Wszystko to było możliwe dzięki opracowaniu sprytnego rozwiązania – stacji dokującej zintegrowanej bezpośrednio z deską rozdzielczą – które zostało wymyślone na samym początku projektu. Wszystko działa łatwo, szybko i bez zbędnych opóźnień.
3/ Prosta i praktyczna deska rozdzielcza, z elementem wzorniczym, który robi różnicę: zintegrowana z deską rozdzielczą listwa tekstylna, która jest idealnie dopasowana do radia.
4/ Szyberdach, który zawitał do gamy Sandero wraz z trzecią generacją.
5/ Przestronność i komfort. Te dwa słowa określają każdą generację Sandero. W najnowszym modelu promień kolan został zwiększony o 40 mm, aby zapewnić jeszcze więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.
6/ Aspekt uniwersalny – jak zaspokoić potrzeby klientów w 44 krajach, ich warunki życia, dostosować się do ich przepisów, warunków drogowych i zwyczajów podróżowania? W Dacii wszystko jest szczegółowo analizowane. Na przykład rozmiar 16-calowych opon pozostał niezmieniony w ciągu trzech generacji, aby zaspokoić potrzeby wszystkich rynków, na których obecna jest Dacia.
7/ Aby nadążyć za duchem czasu, nowa generacja Sandero bezwzględnie musiała zaoferować nowocześniejsze klamki drzwiowe, lepiej dostosowane do nowego designu. Niestandardowe prace rozwojowe doprowadziły inżynierów do znalezienia najlepszego rozwiązania: nowoczesny design na zewnątrz, z uchwytami typu „lodówka” i trwały oraz niezawodny mechanizm wewnątrz. Jest to również pierwszy model, który posiada antenę zamontowaną z tyłu, w przeciwieństwie do innych generacji, gdzie była ona umieszczona z przodu samochodu.
8/ Praktyczność: po stronie pasażera w konsoli środkowej zintegrowano niewielki haczyk do mocowania torby i drobnych przedmiotów osobistych. Sprytne!
9/ Opcje odpowiadające gustom. Klienci Sandero nie są wszyscy tacy sami, ale ich pragnienie jest uniwersalne: posiadać samochód, który dostosowuje się do ich istotnych potrzeb. Z trzecią generacją, Sandero przynosi opcje dla tych, którzy chcą: elektryczny hamulec postojowy, szyberdach, specyficzna tapicerka, itp.
10/ Świetni klienci, dumna Dacia. A gdyby najambitniejszym wyzwaniem było utrzymanie swoich klientów, słuchanie ich, wprowadzanie innowacji i dalsze zdobywanie ich bez zmiany DNA samochodu? Inżynierom, projektantom i menedżerom produktu udało się to wyzwanie, ponieważ klienci Sandero są bardzo różni, ale mają jedną wspólną cechę: są dumni z posiadania Dacii!
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Dacia w liczbach:
- We Francji 15% nabywców Sandero to osoby poniżej 40 roku życia. Średnio wiek nabywców Dacii Sandero nowej generacji jest o trzy lata niższy niż w przypadku poprzedniej generacji.
- W Hiszpanii Sandero jest pierwszym nowym samochodem dla prawie jednego na 10 nabywców.
- 64% klientów kupuje Sandero ze względu na cenę, 22% ze względu na design, a 18% ze względu na lojalność.
- W Europie nowa wersja Dacia Sandero jest oceniana jako elegancka przez 44% nabywców, w porównaniu z 20% nabywców starej wersji w momencie jej wprowadzenia na rynek.
- 39% nabywców Sandero mieszka na terenach wiejskich, 37% w małych miastach, 10% w średnich/dużych miastach i 10% na przedmieściach.
- Wśród nabywców Sandero klienci bardzo lubią aktywność na świeżym powietrzu: 26% uwielbia spacery i wycieczki, 13% lubi czytać, a 12% jeździć na rowerze
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze