Dacia zaplanowała i konsekwentnie realizuje szereg działań, które mają doprowadzić do szybkiego wzrostu sprzedaży i udziałów w rynku. Ofensywa marki trwa.
Dacia zaskoczyła wczoraj wszystkich. Zapowiedź udziału w rajdzie Dakar z nowym samochodem, używającym paliw syntetycznych, przejęcie do zespołu Sebastiena Loeaba, przygotowanie zupełnie nowego modelu – to wszystko wywołało zrozumiałe poruszenie w świecie motoryzacji. A przecież to tylko niewielka część tego, co marka zamierza zrobić w najbliższym czasie. Chodzi przede wszystkim o zupełnie nowe modele.
Nieprzypadkowo w tym roku ogłoszono zmianę wizerunku i wprowadzono nową kolorystykę w całej gamie. Wszystkie te działania, zwieńczone nazwą Extreme dla najwyższego poziomu wyposażenia, mają na celu zmiane pozycjonowania samochodów Dacii z budżetowych na – jak to mówi producent – outdoor. Mówiąc bardziej po polsku, jest to działanie nastawione na pozyskanie nowego pokolenia klientów, młodszego, którzy rozsądnie gospodarują swoim budżetem i chcą za wydane pieniądze dostać jak najwięcej. Nieprzypadkowo też w angielskich określeniach, jakie stosuje kierownictwo marki, pojawiają się słowa zapożyczone wprost a może nawiązujące do popkultury.
Dacia ma bardzo duże ambicje i jest postrzegana jako ta część biznesu grupy Renault, która może przejąć całkiem dużą część klientów konkurencji. Metodę na to ma opanowaną doskonale: oferuje samochody za rozsądne, na tle innych, pieniądze, konfigurator zawiera to, czego szukają ludzie, ale żadnych wodotrysków, wyposażenie w systemy bezpieczeństwa to niezbędne minimum dla spełniania norm. To rozsądne gospodarowanie pieniędzmi klientów musi się podobać – i sprzedaż rośnie.
Dacia ma też w rękawie kilka asów: zbliżająca się premiera trzeciej generacji modelu Duster będzie przełomem, jeśli chodzi o platformę, nadwozie i wnętrze. Nadal niedroga, ale dużo lepsza niż pierwsza generacja, Dacia zamierza skusić nowe grupy nabywców, teraz wprost zabierając ich konkurencji. Gama środków to nie tylko wygląd czy materiały, to także nowe napędy. Marka pozostawia też LPG jako jeden z głównych rodzajów paliwa. Fabryczne instalacje gazowe są kluczowe dla bardzo szerokiej rzeszy odbiorców.
W najbliższej przyszłości to Dacia będzie wyznaczać kierunek rozwoju motoryzacji klasycznej – podczas gdy pozostali producenci w większości chcą się z niej wycofywać. Dla klientów to dobra wiadomość, mamy wybór.
Najnowsze komentarze