Berlingo, to auto bardzo popularne – od chwili wprowadzenia na rynek sprzedano blisko 1,4 miliona egzemplarzy tego kombivana i tym samym jest to wciąż jeden z dwóch najpopularniejszych w Europie samochodów w swojej klasie. Teraz stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny, bo poza zmianami stylistycznymi wprowadzono m.in. dzienne światła w technologii LED i parę innych zmian w wyposażeniu.
W gamie kolorystycznej pojawiły się dwie nowe barwy poszerzając gamę dostępnych kolorów do dziewięciu.
Wewnątrz zastosowano nowe materiały i kolorystykę, zaś funkcjonalność w wersji osobowej, oferującej 5, lub 7 foteli, zapewnia możliwość ich niezależnego przesuwania i wymontowywania, dzięki czemu wnętrze można aranżować w zależności od potrzeb.
Imponująca wysokość wnętrza umożliwia zastosowanie rozwiązania Modutop, czyli podsufitowych schowków, co nie musi oznaczać rezygnacji z przeszklonych elementów dachu.
Dopracowano też aerodynamikę, co w pewnym stopniu przejawia się w ograniczeniu spalania i emisji dwutlenku węgla. W wersji e-HDi, zwanej w koncernie PSA Peugeot Citroën mikrohybrydą, emisja CO2 może wynosić średnio tylko 125 g/km.
Ciekawostką jest wersja ze skrzynią zautomatyzowaną – zrezygnowano w niej z klasycznego lewarka na rzecz okrągłego przełącznika, dzięki czemu wygospodarowano dodatkowe miejsce w przedniej części kabiny. Rozwiązanie to dostępne jest jedynie z silnikiem wysokoprężnym e-HDi 90 KM.
Gama jednostek napędowych Nowego Berlingo wygląda następująco:
– VTi 95 KM BVM
– VTi 120 KM BVM
– HDi 75 BVM
– HDi 90 BVM
– e-HDi 90 BVM
– e-HDi 90 BMP6
– HDi 115 BVM
Nowe Berlingo oferowane będzie w czterech wersjach wyposażenia: Attraction, Confort, Exclusive i XTR (ze wzmocnionym i podwyższonym o 10 mm zawieszeniem, osłoną pod silnikiem oraz pakietem na karoserii chroniącym lakier i blachy samochodu).
Ceny we Francji prezentujemy na grafice poniżej.
KG
zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze